En sne gran tack

Min absoluta favvotid på året är;
Julen!!
Igår infann sig en mkt mysig känsla när jag låg och funderade på vad jag hade stoppat ner i jullådorna från förra året.
Att sitta och bläddra tidigt i november för att planera sin julinredning är SÅÅÅ mysigt.
Blir dock irriterad på alla hem i tidn. som verkar vara experter på att flytta in julen i sina hem.
Det ser ut som dom ägnat årets tidigare 11 mån. åt att bara planera vart alla ris och alla lyktor ska placeras.
Och hur hinner dom brodera julkuddar med familjemedlemmarnas alla namn på?
Eller dekorera alla julkolor med änglabokmärken?
Tar dom ut semester för att ägna sig åt detta eller vad är hemligheten?
Jag gör alltid ett försök om året att härma dessa människor.
Det slutar alltid med att jag köper kola, skiter i änglarna, svär och skriker över pepparkaksf***huset och får en sne gran från ett dike ute på landet.
Men det räcker för mig, det räcker för att jag ska tycka julen är perfekt.
(Även om jag också iår kommer köpa ing. till kola och sen upptäcka att dom visst blev för gamla.)
En julälskare alltså.
Rakt igenom.
Hoppas den snart kommer hit.


Hoppas min kära och hans bror hittar en släkting till den här underbara skapelsen iår

Idag väntar det korvgrillning och softning.

GodMorgon.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0