Märkliga ting

Jag har alltid undrat när jag kommit hem till min syster varför det ligger skor i duschen, en minitomte i toan och jullyktor under soffan.
Jag mear, varför i hela friden skulle K lägga dom där.
--Konstigt--
Det slog mig egentligen aldrig att det kanske var människor på ungefär en meter som var boven.
För innan jag fick T trodde jag barnen bara lekte på sina rum och lät sina saker stå prydligt på hyllorna där mammorna radat upp dom.
När jag nu hittar cykelpumpar i toan, trådlösa telefoner i badkaret (som jag aldrig hinner se innan jag slår på vattnet), vattenkokaren i soffan, skor, skor, skor och åter skor överallt som man kan placera en sko och allt annat som en T kan hitta i lådor och slänga bort så förstår jag.
Det är den där lilla minimänniskan som varit framme.
Jag plockar o plockar p oloooockar hela dagarna i ända känns det som.
Mamma, hur i hela friden gjorde du med 4 barn?!
Så Karin, nu förstår jag varför det ligger en makaron i min sko när jag ska gå hem.
Det är inte du som gjort det.
Känns bra.

Jag laddar stenhårt inför kvällens 30-årsfest, tema Rock.
Har saker att förbereda, bröd att baka till våra nattgäster och ska på jakt efter rött läppstift till min outfit.
Det här kommer bli grymt.
Återkommer på söndag.




Theo kvällsmyser med sin favvo Jenny som han har en djup förälskelse i.

Nu måste jag fortsätta.
RockOn.

Godmorgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0