Springa eller inte springa

Det var länge sen jag snöade in på nått nu tycker jag allt.
Har saknat det lite fakttiskt.
Så igår när jag kollade på när svenskarna slog finnarna i löpning o lite annat så kom min idé;
Jag ska börja springa.
Det kan väl inte vara så svårt?
Jag såg ett program en gång om att vem som helst kan lära sig springa, (vem som helst utan mig själv var min första tanke.) Men HEY, tänk om jag faktiskt kan lära mig.

Det finns några problem dock;
-Jag har inga löparskor, bara dansskor och det känns sådär eftersom dom inte har nått stöd i mitten.
-Jag tycker det är jobbigt att brösten hoppar när man springer, vad göra?
-Jag haringa flashiga springkläder, bara pappas naturbrukst-shirt och mysbyxa till.
-Det absolut värsta jag vet är att bli svettig, det framkallar en panik i mig.

Jag var även tvungen att göra en för lista;
-??

Så frågan är nu hur jag ska göra.
Om jag känner mig själv rätt så kommer jag lägga upp en bana på ca en-två mil för att göra en mjukstart.
Efter några meter kommer jag få kramp och förbanna alla som någonsin sagt att det är bra att springa.
Jag kommer bli svettig, få lockigt hår och tappa det här intresset lika snabbt som jag köper springskor för över 1000 spänn.
Men eftersom jag vet att det här kommer hända kanske jag ska starta på ett mjukare sätt så att jag faktiskt inte tappar det här intresset.
Hmm.
Får se hur jag gör.
Kanske måste gå svett-terapi först.

Idag ska jag annars ägna mig åt lite vänner, klippa lugg men framför allt vara med min son.
Jag har nämligen upptäckt att jag inte alls ville sluta vara hemma och har helt plötsligt funnit glädje i att springa på öppna förskolan och sånt tjafs.
Det måste kallas en rejäl skolkris.


Apmys


Mästerfotografen Theo




Åsa kör barnjazz, alltid en favorit

Igår hängde vi på bibblans söndagsöppet-party. Dom hade verkligen gjort det supermysigt med alla aktiviteter för både barn o vuxna.
Bra gjort svärmor!!


Theo


Ottilia


Bullberget som det bara var att gå och ta utav.

Trevlig dag allihoppa.

Godförmiddag!!

 


Kommentarer
Postat av: Marianne Redman

Hej!



Tack förberömmet! Vi är jätteglada för att det kom så mycket folk! Jag såg dig och Theo på barnjazzen. Theo såg mig, men inte du. Du var fullt upptagen av att fota.



Kram!

Svärmor

2009-08-31 @ 11:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0