Pysselpaus

Alltså jag tycker det är lika roligt varje gång jag slår på TV;n och Erik har kollat sist.
Då hoppar den senaste sedda kanalen upp och oftast är det en kanal jag knappt visste existerade.
Fakta, sport, nyheter och lustiga kunskapskanaler.
Motsatsen till vad jag kollar på.
Tv-serier som jag måste följa i höst är;
--Desperate H.
--Ensam mamma söker
--Bonde söker fru
--Och alla andra program som inte hjärnan behöver göra annat än att slappna av på.
Jag har för länge sen slutat försöka få E att sitta brevid.
Det är så tröttsamt att skratta lite högre på dom skämt som är bra så att han ska förstå och stämma in.
Får även nackspärr av att hela tiden kolla åt hans håll för att skymta nått léende när bonden jämför dieseltraktorer med kvinnor.
Nej, vi har delad tv-tid i den här familjen.
PUNKT

Annars så tycker jag att jag har haft en ganska så bra dag.
Jag vaknade av en känsla lika tung som den dagen innan och trodde att jag aldrig skulle orka men jag piggade faktiskt på mig.
Psyk-tanten verkade åter ta emot besök och jag satte mig gärna ner och bollade tankar.
Ibland måste man helt enkelt bestämma sig för att det ska bli bra.
Visst kan man då ljuga för sig själv men oj vad mkt mer kraft man får genom att dra lögner.
Jag gick på varenda en idag och kände mig en smula lättare.
Tankens kraft är stark.

När regnet slutade falla så tog jag mig upp på stan.
UTAN vagn, hur i hela friden tänkte jag.
Jag blev så svettig att en yrsel-känsla infann sig.
Jag såg skabbig ut, T hade skitigaste av skitigaste kläder, mat runt mun, torkat snor i näsan och blodig på halva ansiktet eftersom han ramlade ner för en trapp och skrapat upp innan vi åkte.
Jag kunde inte låta bli att fundera på om folk trodde att jag klappat till T.
Men enligt  personalen på panduro så såg det ut som ett vanligt skrubbsår.
(Alltså att jag ALDRIG kan hålla käften.)

Hösten är mkt välkommen nu.
Kan ändå inte låta bli att längta tillbaka tills då vi alla bara tokmyste i flera veckor.
Tur att det finns kort.

















Imorgon är det dagis igen.
Har då bestämt att inte vara så orolig.
Cool helt enkelt.
(T kommer se igenom mig.)

GodNatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0