Rosa papper?

Tänk vad det gör att släppa in lite glamour i livet.
Och med glamour så menar jag det enkla.
Ordna lite extra länge med frillan, köpa sig några snygga armband, faktiskt lägga en stund på sig själv i spegeln på morgonen för att sen kunna känna;
Shit, jag är fräsch. (händer inte varje dag tyvärr men pass på när det händer.)
Mycket kan komma emellan där på möra men försöka bör man.
Ibland ifrågasätter folk varför jag alltid ska fixa mig inför allt och svaret är enkelt;
Livet ska vara lite glamour, varje dag.
Och sen är det ju även SÅ kul att vara fåfäng.
Så det så.

Imorgon börjar jag skolan.
Det har inte kännts pirrigt förrens ikväll.
Har nästan ont i magen.
Funderar på om man fortfarande slår in böckerna i rosa papper med mickey mouse på?  får man en bänk? ska man skriva namnskylt på bänken så fröken kommer ihåg vad jag heter?
Frågorna är många och jag tror svaret är ett;
Nej, du ska inte göra nått av det, du ska bara gå dit och vara vuxen.
Trist.
Slår nog in mina böcker ändå....o gör en egen namnskylt som jag ska klistra fast på min tröja.

Theo är grymt lik mig när jag var liten, på sättet.
Ilsken, humörsvängningar och stjärt-tutt fixerad.
Häromdagen i parken så hörde jag plötsligt ett iiiiiiih-ljud och sen kom T springandes.
Flickan i det rosa kjolen var målet.
Killllilililiiiilllll skrek T och gjorde sig beredd att dra upp kjolen.
Jag hann dra undan honom.
Skönt.
Förklaringen till mamman att jag var lika stjärtfixerad som barn kanske skulle varit mer underlig än Theos
själva handling.
Skön kille alltså.


Fick idag för mig att städa i alla kaos-skåp.
Jag ångrar mig alltid när jag dragit ur allt.


Theo ville bara äta majs i hans stol ca en halv minut, sen hällde han vatten i hela köket.
Min svett-attack ökade kraftigt.


Trötta efter hårt slit i köket.


På våran kyl bor dom här, alla säger Ihhhh enligt Theo.




Min lilla älsklingsapaprins

Nu måste jag välja kläder, lägga fram block, bra pennor och allt annat som behövs för en skoldag.
Känns skumt och mkt roligt.

GodNatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0