Skapa din dag

Jag har sagt det förr och kommer säga det många ggr till.
OJ vad tankens kraft är stark.
Finns många exempel i den här frågan men en är den här;
Jag har en förmåga att lätt vara sur på morgonen och tänka negativt.
När jag tänker efter har jag alltid varit negativ.
Kul tjej.
I många sammanhang har jag tyckt det varit skönt att vara nego, tex olika perioder i skolan när man bara kände att SHIT jag orkar inte mer. (Speciellt när T låg i magen och tryckte på alla delar som jag behövde för att kunna gå.)
Då gillade jag att vara nego och tyckte det var mkt underhållande att få de postiva att välja min sida istället.
Man kanske kan säga att jag inte var helt nöjd med allt just då i livet.
När T kom sen fanns det inget annat alternativ än att tänka positivt, om inte annat för hans skull.
Jag tycker det är skitsvårt att vara det.
Jag glider väldigt lätt ut på sidospår och i mina tankar har det då skapats en katastrof och jag känner mig ängslig och hopplös.
Men jag försöker verkligen.
På morgonen (min värsta N-tid) så tar jag tiden när T sover att lyssna på musik som på det ena sättet muntrar upp mig, gör mig iordning i lugn o ro. Pratar lite med mina 10 personer som kommer på besök under sminkningen och försöker tänka tankar som att den här dagen kommer bli bra. Händer det inte mkt så får man göra småprojekt i hemmet till en fest.
Ibland hittar man NOLL kraft till att ens försöka men släpar man sig fram, startar projektet ( o gör det klart :) så blir i allafall jag lite lättare i kroppen.

Så idag är jag positiv.
Tar dom här iskolningstimmarna till att vara helt otroligt EGO.
Börjar med att shoppa.
--Bra start--


Min prins



Min fina Anna o jag hade myskväll igår.
Varma mackor med champ.-stuvning o "nyttiga" smothies stod på menyn.
O snickeriet som underhållning.
Mycket skön kväll.


Okej....


Det är bäst att sova lite innan dagis så man hänger med.
Ibland undrar jag hur söt man får bli.

På lördag fyller min kära syster Ia 30 år.
Då ska vi på RockNRoll fest.
Det kan bli hur kul som helst.
Känner mig dock osäker på hur i hela friden man klär sig rockigt.
Återkommer med bildbevis på hela min familj, ho ho.

Shoppa var det ja....

GodFörmiddag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0