Skolstart

Jag har så långt tillbaks jag kan minnas undvikit att vara i stora folkmassor där jag inte känner någon.
Jag var alltså inte helt bekväm av att omringas med tusentals andra häromdagen.
Pricken över i;et var att jag hade ful kläd-dag, hår-dag samt var fruktansvärt hungrig.
Jag fick plötsligt en väldigt stark känsla av att jag ville vara hemma med tio minst ett år till.
Den varma, mjuka och trygga bubblan som vi har varit i hela tiden drog i mig som en magnet och det enda jag tänkte på var att få åka hem till han o Erik.
Tänk vad gärna man vill ha nån brevid sig då som verkligen känner en, nån som man inte behöver hålla tillbaka nått för.
Det har jag svårt för när jag träffar nya människor, att inte visa på en gång vem jag är.
Jag är så Otroligt dålig på att vara neutral och låtsas. (Något som gör att vissa på en gång tar avtsånd från mig.)
Så nu har jag alltså börjat skolan.
Det har ju gått bra att prata om det men nu helt plötsligt så står man där.
Jag ska göra mitt bästa för att vara en plugghäst, även fast böckerna just nu känns väldigt läskiga.

När man är en student och samtidigt en mamma så hänger man inte riktigt med i svängen.
Jag kände mig som en mkt vuxen figur när jag valde att inte ta party-bladet under rundvandringen och höll för öronen utanför kåren där dom spelade dunkadunka musik.
Men HEY-jag vägrar att tro att man inte kan vara både cool student och även vara en mor.
Det fanns ju faktiskt (i nollningsbladet) en liiiiten liten bubbla med info till dom som studerade och även hade en liten korv där hemma. (Man kunde förslagsvis sitta och fika med varandra en tisd. kl 15.00).
Coolt och bra att vi placeras i ett fack.

Så efter en gråttattack på kvällen och lite peppande samtal så ska jag nog klara det här.
Hoppas jag.

Jag blir så FRUKTANSVÄRT trött på att jag oroar mig för allt.
Och då menarjag ALLT ALLT ALLT.
Jag har nu kommit på att jag förpestar mig själv och min närvaro med min oro och jag missar ju allt som händer
omkring mig.
Att leva i nuet är en konst har jag märkt.
Jag kommer hädanefter försöka utöva denna konst.


Tydligen härmar barn allt man gör


En speedad Theo efter fredagsmys


Mongon


En fredagstrött mor

Sådärja.
Nu ska jag fortsätta njuta av mina favoriter MiaoKlara på Kristallen.

Humor på HÖG nivå.


GodNatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0