Shoppa shoppa

Jag och Theo har verkligen myst med varandra hela dagen.
Ibland är vi osams men idag har vi bara varit glada, båda två.
Tummen upp.
Jag har hållt oss sysselsatta precis hela tiden, det måste man när man kör heldag ensam.
Det är svaret på när jag känner att det är lite småtungt när E jobbar kväll hela veckan.
--Jag prickar av mina lappar--

Alltså, jag kan inte låta bli att prata lite shopping idag.
När jag kommer in på en affär, eller ännu bättre ett shoppingcenter så är det något som händer i mig.
Inte när T är med, att underhålla honom kräver ALL min uppmärksamhet och skyltdockorna struntar liksom då i att sjunga sina hypnossånger för mig.
Men när jag är ensam--då kan jag nästan glömma bort att andas.
Jag blir yr och illamående för att jag tycker det är så kul.
(Detta är ett mkt farligt syndrom.)
Som tur är så kommer jag inte så ofta iväg ensam.
Det bara måste vara dags för gekås snart, det är därför det killar så i mig.
När jag går där o shoppar så är det plötsligt (detta händer alltid) som om all min ork tar slut.
Det krävs nämligen mkt  energi att bli hypnot.
Det är då (Tack lager 157 tex) som fika ska finnas mitt i affären och du orkar då med den andra sidan med.
Idag var jag mkt nära att köpa Levi´s kläder till T för mkt pengar.
Fröken i affären såg djupt in i mina ögon och visste vad hon skulle göra. Hon hade mött sånna som mig förut (den svaga sorten), hon plockade snabbt fram sitt nät och försökte fånga in mig, sakta, sakta lockade hon mig med bete för att sedan dra till.
DÅ, kletade T ner en tröja med smöret han hade på händerna från hans macka.
Puff så var förtrollningen borta och jag sprang ur affären fort som aset.
Drog istället till Panduro, där kan inget stoppa mig.
Där MÅSTE man bara handla.

Lisa o jag har ju kommit på den briljanta idén att brevväxla med varandra (snigelpost) för att då kanske kunna muntra upp varandra.
Det funkar, i allafall i nån timme.
Bättre än inget.


Theo fick verktyg idag, jobbarkille




En myskille efter badet


Kvällsmys i soffan


Min nyttiga kvällsmat enligt mig själv.
Jag kan vara världsbäst på att baka bröd, jag var tvungen att trycka in en innan jag tog kort.
En sort kan jag men varför byta när den är såå underbar.
Nya Leila? (kul receptbok, ett snott recept.)

Imorgon är det dagis igen.
Det känns bra och tryggt i hjärtat.

Nu ska jag ha egentid.
Samla tålamodspoäng framför tv;n.

GodKväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0