Egentid--ja tack!!

Ibland när man är mamma och annars med för övrigt så kan man drabbas av ett enormt behov att ha egentid.
Jag tror det är superviktigt för att orka ge 100%.
När jag pratar med andra mammor om det säger nästan alla samma sak, att det räcker med ett par timmar.
Få ett andrum, tänka liiite mer på sig själv och vips så har man återfunnit kraften.
Jag brukar passa på att smita till datorn när Theo sover förmiddag, (eftersom när kvällen kommer får man göra sten/sax/påse med E för att få datorn--jag förlorar alltid).
När T var bebis så passade jag alltid på att göra nyttiga saker när han sov, jag städade, tvättade, diskade och sen var jag ännu tröttare när han vaknade.
Det har jag slutat med--nu är det BARA egentid som gäller under dom stunderna.
--Bra beslut--

Just nu går jag mest runt och tänker på våren/sommaren. Jag har en enorm längtan.
Fruktar dock för våran bastu till lägenhet.
Härom dagen låg solen på och det var ändå sju minusgrader, men T o jag gick runt i linne och utan strumpor. (Han har ärvt min enormt höga kroppsvärme, eller kanske hela min familjs svettgener--stackars barn.)
Men men, jag tänkte inte att vi skulle spendera så mkt tid här utan mest på landet.
Mamma och jag blev ngt besvikna när sommartorpet togs över av några hobbysnickrare i somras.
Vi tänkte--vad är en sommar utan Ernst?
--Ja jag erkänner, jag är svag för E...mycket svag--
Det där fånléendet som inte verkar kunna släppa från varken Mammas eller mitt ansikte under hela tiden som tv-skärmen pryds av E.
M och mina förtjusta blickar som vi ger till varandra mellan fåtöljerna när E har uppfunnit nått nytt.
Våra gemensamma "-Tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyst" -skrik till alla män som kommer in och ska kommentera att E är en tönt.
Våra besvikna suck när en timme har gått och vi måste vänta en vecka till nästa program.
--Det är sommar det--

Förresten tycker jag att alla män borde erkänna för sig själva vilken enorm avund dom känner till E.
Jag veeeet att dom egentligen vill titta.
I julas sände ju E även några julavsnitt och tänka sig vem som satt brevid mig i soffan (till och med på reprisen.)
Erik skyllde på att han var för trött för att röra sig, men kaaanske föddes där en inprationskälla till min kära man.
Om så inte är fallet får vi ju det ändå varje sommar en timme i veckan;
--Lite inspirationskärlek av Mr. Ernst K.--

Gårdagen spenedrade jag och Theo hos Lisa, Micke och Algot.
L skulle hjälpa mig att sy till T rum.
Tipsoptimisten i mig trodde att sydelen skulle gå på en halvtimme, högst en timme.
Jag var där HELA dagen, men mysigt var det. :)


Jag i morgonsolen


Mysigt i vagnen






Bästisarna


Min syslav


Rally med Algot


Och rally med Tilda...Theo verkar dock ngt tveksam


Alla hjärtansdag smörgåstårta..jag somnade dock när jag svalt sista tuggan
--romatisk tjej--

Nu ska vi fortsätta vänta på att mamma och pappa ska komma hit med möbler till T rum.
Sen väntar sminkning och fotografering med en kompis som jag ska på, vet dock inte vart.
Återkommer med fakta.

God förmiddag!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

haha, jag älskar ju också Ernst :P kommer inte ihåg o, vi snackade om det någon gång? hur som helst så står jag på din sida då det gäller att Ernst och sommartorpet är en del av sommaren!



Och snart så är det ju faktiskt sommar :)



Eriks klass på fidu i Hällerfors ska ha en föreläsning med ernst snart! haha! du får åka dit då :)



Jag tror att det är jätteviktigt med egentid, det är du värd!





Än en gång. Otroligt söta bilder!



Ha det bra vännen!

puss puss

2009-02-15 @ 21:08:25
URL: http://frokendesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0