Fioldrömmar

Natten som var kände jag mig halvnöjd med om jag ska vara helt ärlig.
Varje halvtimma vaknade T och ville sen stiga upp kl 05.50.
Jag har mycket svårt att känna inspration dom mornarna.
Jag hann i allafall med lite drömmar och då dök plöstligt min gamla fiol upp i drömmen. Jag spelade fiol i 12 år ungefär och jag kan inte minnas att jag gillade det en enda gång.
Mina systrar spelade och då föll det väl sig naturligt att jag med skulle brinna för den föööörb*** fiolen jag med.
Ärligt talat så var jag helt totalt världlös på att spela. Jag lärde mig aldrig, jag kunde knappt noter och jag fick ångest inför allt som hade med en fiol att göra.
Min syster Ia har berättat såhär i efterhand (det för övrigt hon som åkte på att öva med mig varje gång) att jag var så arg att hon var rädd för mig. Hon spelade fel med flit så jag inte skulle slå henne med stråken.
Hemskt det låter men det kan mkt väl vara sant--jag har suddiga minnen från den tiden pga av min ilska.

Under musikklass-tiden kunde man ändå komma undan ganska lätt med att man inte hade en idé om vad jag höll på med eftersom de flesta inte hade det. Men när jag kom upp i gymnasiet så blev det svårare.
Jag kommer ihåg att jag tränade in hur de andra drog stråken så det såg ur som om jag spelade. Men när läraren ville att bara min stämma skulle spela så var det ju kört, då var jag snabb med att slå till fiolen lite så den blev ostämd och jag var tvungen att stämma den.
--Smart drag--
Ja tänk, jag spelade till och med på bröllop och sånt ibland (typ som välkommen in till festen musik) Men jag kan ana vad gästerna panikslaget tänkte...."Är detta underhållningen ikväll??".
Som tur var fick jag inte spela på så många fler bröllop, ryktet spred väl sig att det inte var nån höjdare. (obs, att mamma alltid kände dom som gifte sig och det var hon som tipsade om musikerna...)

Hujeda mig, jag ryser av bara tanken.
--Jag säger hej och tack till äppelbo gånglåt och alla andra svängisar--
Japp, nu vet ni vad jag tycker om fioler. (tusen spänn på att Theo kommer vilja spela.)

Nu är det dags att krypa ner
Vi kämpar på här hemma med att förflytta datarummet en våning upp och fixa T:s rum.
Imorgon väntar halvdag hos Lisa och andra halvan ska vi vara extra kärleksfulla här hemma.


Världens finaste kusiner


Alice var ju hos mig igår så då hade vi allahjärtansdag mys





God natt!!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej gumman!

Hoppas allt är bra med dig/er!



Jag jobbar för fullt med arbetsprover till konstfack som ska vara inlämnade den 10 mars! (ja vet, de är en jävla skit skola men jag söker en då :P) inredningsarkitekt linjen!

Och idag har allt bara gått åt helvete i skolan.

Men då är det bra att kunna gå in på dig blogg och läsa allt fint du skriver och kolla på vackra bilder! Känner att inspirationen är påväg tillbaka!



Du ska veta att jag saknar dig!!!

Jättemkt



Som sagt. en myshelg i sthlm i vår!



Massa kramar och pussar till dig sötnos!

Och glad alla <3 dag

2009-02-14 @ 20:02:43
URL: http://frokendesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0