Friluftsliv

Härom dagen kom jag på att det skulle vara msyigt att ge sig ut och grilla korv nu till helgen som varit.
Jag är ingen friluftsmänniska men det verkar så mysigt när alla andra gör det.
Ofta när jag ska ut till mammas och pappas sommarställe säger jag; "ohh vad underbart att få komma ut i skogen och ta långa promenader." --sanningen är en annan, jag brukar alltid tänka att jag ska ta mig ner på en långpromenad när morgonen gryr men det brukar resultera i ett snabbåk med fyrhjulingen, ibland stänger jag av motorn för att lyssna på alla fågelljud men då brukar jag bli rädd att det ska komma nått skogstroll och röva bort mig så då skynder jag mig hem allt var jag har. Det kan även hända att jag följer med mamma när hon ska plocka smultron men då drabbas jag ofta av kramp eller liknande och måste gå hem.
Idag har vi iallafall spenderat halva dagen med Anna, Obbe och deras två barn Stina och Albin.
Vi hoppade dock korvgrillningen pga att det var ngt avancerat. Så med äggmackor i väskan gav vi oss iväg mot rävgången. Åter igen fick jag ångra mitt val av vagn (jag säger mitt eftersom det var jag som valde den.)
Tänk egentligen, där satt jag ovetande med magen i vädret och valde en vagn som jag tyckte skulle passa min outfit och som var lätt att ha med när man shoppade och nu går jag här, i snöstorm och djupsnö och ångrar mitt val djupt medans jag svär alla fula ord som kan komma på. Det verkar som den inte tål snö alls, hjulen slutar snurra och den vill ständigt lägga sig på sidan.
Eftersom jag är en klagare så slapp jag dock dra den särskilt långt, E fick rycka in--män är bra ibland.
Mysigt hade vi i allafall, jag känner mig nu full av frisk luft, är rosig om kinderna och locklig i håret av all blötsnö.
--Mmm, jag kanske skulle bli scoutledare ändå--


Bränd banankaka till picknicken--god ändå


Jag brer äggmackor








Äntligen framme








Theo tål inte frisk luft








Efteråt gick vi hem till farmor på middag


Och badade lite dockor

Sådär ja...nu måste jag samla kvällskraft till Theo

Godkväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0