Ipren + panodil = sant

Tänk att jag får blogga två ggr idag, inte så vanligt.
Men eftersom T sover extra mkt idag så passar jag väl på.
Tidigare idag så blev T riktigt dålig, jag fick knappt kontakt med honom och han orkade inte hålla huvudet själv. Panodilen hjälpte inte alls--så jag ringde nån sjukvårdshjälp av ngt slag och möttes av en snorkig tant som verkade tycka man var blåst om man inte hade alla kunskaper inom sjukvård (verkligen rätt ställe att sitta på.)

Mitt samtal med sjuksyrran:
E; -"Det verkar inte hjälpa med panodil".
S; -"Du ska he ipren också".
E;-"Jasså, kan man ge det, vuxenipren?!"
S;(Upprörd)-"Nej barnipren, det sa jag ju".
E;-"Nej det sa du inte".
S;(Stressad och ännu mera upprörd)-"Jo det sa jag, det är klart du inte ska ge vuxenipren".
E;-"Nej det var det jag tänkte, därför frågade jag."
S;-"Varför frågade du det?! Jag sa ju barnipren."
(Nu börjar sköterskan bli riktigt stressad eftersom hon säkert vet att jag har har rätt, väldigt underhållande en dag som denna.--samtalet fortsätter.)
E;-"Men då får jag ta med honom ut och köpa Ipren då, men det är väl ingen fara?!"
S;-"Du får ju be nån komma hem och ta hand om honom."
E;-"Det finns ingen som kan göra det idag, alla jobbar."
S;-"Konstigt".
E;-"Jaha?!"
S;-"Ja vad skulle du själv tycka om att gå ut med nära 40 graders feber".
E;-"Okej tack för hjälpen".
S;-"Mm".
--Klick--

Trevligt värre, man kan tydligen få tips om många saker när man ringer sjukvårdshjälpen.
Men hon hade rätt ang. iprenen. Theo blev tokpigg och börja fnittra.

Snart ska jag bege mig till tetatern. Vi ska läsa texter, jag bad om en text med ångest i...hmm. (Kan ana att läraren misstänker psykvarning på mig efter förra utbrottet och nu detta.)

Nu vaknar sjuklingen så slut på bloggandet.


Jättefebrig kille



Kolla in ipren-blicken







God eftremiddag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

En mycket söt liten sjukling måste jag säga!

2009-02-25 @ 14:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0