Kriget i Örebro

Idag fick jag erfara bilisternas asvky mot cyklisterna i denna stad.
Så har det alltid varit i Örebro--cyklisterna tycker att dom äger alla stadens gator och har ingen respekt att det kommer bilar från något håll.
Därav bilisternas avsky.
Nu tycker ju inte jag att jag hade noll respekt men visst, jag kunde varit lite tydligare med vilket håll jag skulle åka.
I allafall, här kommer jag på cykelvägen när en jubelidiot kommer bakom mig för att svänga höger--normala billister kan ju vänta in cykeln men neeeej, inte han inte.
Han lägger sig på tutan i ungefär 10 sekunder ( det är ganska långa sekunder när man tutar med en bil), öppnar dörren och skriker allt vad han har--vad hör jag inte för jag har redan cyklat iväg. Då tar han beslutet att köra en sidoväg brevid mig för att sedan tvärstanna framför mig, öppnar återigen dörren och skriker alla fula ord en bittergubbe kan.
Jag hoppar av cykeln, ställer mig framför honom och skriker--"jävla gubbjävel!!" Medans har tar sats till en andra vers i sin utskällning är jag mkt snabb med att cykla därifrån.

--Jävla gubbjävel, coolt sagt--

Jag blir bara så trött på bittra, dumma karlar och tanter som bara åker runt och förpestar vardagen för andra--för det är den ENDA sånna människor gör.
Nu kanske jag inte gjorde ramsan--"Inga bilar, inga troll titta nu år båda håll" innan jag for över gatan men det ger väl inte han rätten att spy ut en månads inre aggressioner på mig.

Ahhh vad jag älskar det här cykel-bil kriget--må cyklisterna vinna!!

Min cykelfärd bar iväg upp mot stan för att köpa pulka, ett måste i detta underbart vackra vinterparadis.


Theo provåker inomhus


Theo tyckte det var liiite för ljust ute så ett ständigt kisande var ett måste


Mys i pulkan

Nu ska jag fortsätta fundera över varför jag städar hela tiden eftersom det inte märks nån skillnad.
Tips; Snabbröj när barn sover på kvällen, mysigare att komma upp på möra sen!!
Kanske jag även kan bidra med nått i Eriks tentapluggande till imorgon--tror det var nått om hur man lastar bäst och lagligt i en lastbil--jo men jag ha lite idéer.

God eftermiddag!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Helt enastående vilken tuffing du är :D klubba dom

2009-02-13 @ 12:45:47
URL: http://livrem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0