Krogen--nej tack!!

Igårkväll kilade jag över till min vän Simona, det var supermysigt. Jag älskar att bara sitta och prata om allt och ingenting. Vanligtvis brukar jag gå hem när folk börjar vilja gå ut på krogen men igår följde jag med.
Jajjemän--jag var på Harrys.
Antingen har jag blivit väldigt gammal eller så har mitt intresse för att "gå ut och dansa" slocknat totalt för hujedamig vad jag inte trivs på sånna ställen. Man kan ju överhuvud taget inte prata med varandra, det är trångt och gubbsjukan verkar ha drabbat lokalen.
När jag försökte dansa brevid en snygg och cool S som verkar ha rytmen i kroppen kände jag mig som en felplacerad bonde med ett krampaktigt grepp kring handväskan.
Jag frågade S vid olika tillfällen under kvällen om det inte var lite väl högt för öronen, dom kan väl bli skadade? Jag fick inget svar.
Jag funderarde även på om jag skulle ha en skylt om halsen där det stod att "Hej, jag vill inte prata med någon här så ni behöver inte försöka". Men jag valde att se svår ut istället så ingen kom nära.
Jag kan tycka det är hur trevligt som helst att gå ut och sätta sig ett gäng och prata nånstans med just H vekar inte ha målgruppen--"Småbarnsför. som vill ha svag musik, en filt om axlarna och en skål med godis framför oss".
När klockan började närma sig tolv kände jag att det var stor tid att dra mig hemmåt, och då tyckte jag ändå att det var busigt sent.
Jag har verkligen totalförändrats under dom senaste två åren--men jag tror till det bättre. Jag har omprioriterat i livet och det känns väldigt bra.
--Så jag hoppar nog över att sörja att det är hej och tack till kroglivet--jag kommer INTE att sakna dig!!--

 
Before and after


En halvseg mamma som känner av att hon förlorat tre timmar på sömnen


Massa pussar hela dagen

 




Världens finaste Theo



Jag älskar att ställa mig ute när det har kommit såhär mkt snö och den fortf. är orörd. Allt runt omkring en känns så inbäddat och det blir tystare på nått sätt.
Världen känns lite snällare för en stund!!

Nu ska jag krypa ner brevid Theo och sova en stund medans Erik spelar innebandymatch mot Örebro polisen.

God eftermiddag!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0