Lågvarvshjärna

Ibland går min hjärna på lågvarv, så har det varit nu i ett par dagar. Därav inget bloggande.
Oftast har jag tusen grejer jag går och tänker på eller så är det helt dött i mitt huvud. Jag lallar liksom fram och hur mkt jag än fösöker kan jag inte tänka eller planera.
Personer som inte känner mig kan säkert finna mig en smula förvirrande, för jag har inget mellanting sådär i mitt sätt att vara. Utan antingen är jag superpigg och full av energi och dåliga skämt eller så är jag HELT off och orkar knappt prata. Ha ha--knäpp!!
--Även hjärnor tar ut semester tydligen--

Vissa dagar när man är mammaledig, (hur mysigt det än är) så kan man känna redan klockan sju på morgonen(när man redan är påklädd,har ätit frukost osv) att det kommer bli en ganska långsam dag.
Så kände jag igår, så som tur var välkomnade Lisa mig hem till dom för att hänga--myys!!
Vi satt och pratade lite om det här med mammabubblan som man har. Det är en trygghet att veta att man är ledig och inte har några större krav på sig. Hemmet blir en trygghetszon där med och såfort man känner sig miiinsta orolig så far man hem--kryper upp i soffan med sin bebbe och bara finns--hur i heela fräijn ska jag klara mig utan det sen?!
Mmm, det tåls att funderas på.

Igår tog jag mig även en svängom till tetatern, nyfiken på om jag skulle bli insläppt efter mitt senaste psykbryt. Det blev jag, inga sura miner där inte, (jag kanske inte var den första.) Nej, det var bara att hoppa in i leken, stor fisk, liten fisk--ååål!! (Ja vi är mkt djupa och seriösa på teatern.)
Vi jobbade med status igår med. Väldigt intressant när man tänker på statusen i samhället...något jag kan återkomma till kände jag nu. (Jag började fundera i lite djupare banor men tankarna for iväg till ett glassland, lååångt borta, alla gubbar var av choklad osv.)
--Ja herregud--

Idag är det onsdag och babysång, idag var det Mirjam som höll i det vilket var tur pga att jag är apatisk.
(Varje gång säger jag till mammorna att det egentligen ska vara gitarr till men att det inte finns nån här som jag kan spela på. Idag blev jag tillfrågad om jag ville ha en gitarr till nästa gång så jag kunde kompa alla då-- jag måste sluta ljuga att jag kan saker.)

Nu ska jag fortsätta att ägna mig åt fruktsalladen som gör åt Fam Ankarberg + halva Fam Thörn, återkommer om besöket senare ikväll.




Världens sötaste Theo åker buss till Algot




Ganska söta killar :)

 
Babysång

 
Theo och Carola
 Jo förresten, Theo kan krypa nu--halleluja.

God eftermiddag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0