Lördagsjazz

När min syster Ia och jag var små blev jag ofta sur och irriterad om hon hade köpt eller fått nått nytt av ngt slag. Om hon tex hade fått en ny tröja var jag mkt snabb med att påpeka att den var en typisk Ia-tröja som jag AAALDRIG skulle sätta på mig. Minuten efter var jag på mamma om att den där tröjan skulle jag med ha, genast!! Funkade inte det så gick jag till Ias garderob, tog tröjan i smyg och sa att den nog kommit bort i tvätten--usch vilken hemsk lillasyster jag var.
Jag är inte fullt lika hemsk idag men jag kan fortf. dra paraleller till olika betéenden jag har.
Jag har tex väldigt svårt att erkänna att jag har fel, även om jag vet att jag inte mår bra av något jag gör säger jag det inte rakt ut--nej jag ändrar mig i smyg.

Jag måste även ta min vän Lisa som exempel. Jag har tidigare sagt att vi är väldigt lika men hon är betydligt bättre än mig på den "husliga" delen i livet. Jag kommer ihåg en gång när hon var mkt bestämd på att man mår sååå bra om man äter  en stadig och nyttig frukost på morgonen och att det borde jag med göra.
Jag kände genast att min lillasysternerv satte in och jag var fast besluten att göra tvärtom.
E; "-Jag har druckit cola light och marmeladmacka till frukost i flera år och jag har inte mått dåligt av det."
(i själva verket är det antagligen det som gör att mitt sockersug tar över mitt liv varje dag)
L; " Fnyyyys".
E; "Ät du dina nötter och gröt din skogsmulle."
L; "Suuuuck".

--Tänk vad barnslig jag är egentligen, kan inte ens ta emot ett tips!! Jag sänder ett Good luck till min framtida chef--

Jag ville då inte ta emot Lisas tips men i smyyyg började jag äta frukost, jag la tom frukt i filen (Jag har tidigare fördömt frukt och tycker bara det är till naturens gnagare.)
Och naturligtvis hade hon rätt.
Jag mår helt plöstligt bättre, är piggare och mindre sockersugen.

Så till dig Lisa; Allt som jag säger mig göra mig tvärtom än dig på är jag egentligen avundsjuk på och gör hemma i smyg
(förutom matlagningen, den kommer aldrig fånga mitt intresse)

Idag har vi varit på barnjazz på biblioteket--myys
IKEA trippen blev inställd pga kvaddad bil


Lisa + Micke

 
Trötta o halvsura killar


Åsa underhöll barnen med jazz

 
Theo hittade kusinerna där med

God eftermiddag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0