Fräscha klubben

Sådärja, efter en sväng till babysången var man hemma igen, med en FRUKTANSVÄRT arg Theo.
Det går inte att söva honom just nu, han blir arg som ett bi fast han egentligen är övertrött. Så då kom jag på idag att man kan lura honom--på med lejonkungen och han tror han har vunnit sovfighten. Men efter två minuter sover framför hakuna matata (den enda del av hela lejonkungen han vill se) och se--så vann mamma ändå!!

Eftersom febern verkar ha sjunkit kraftigt tyckte jag inte det kunde skada med lite baysång.
Jag la idag märke till att T och jag såg ut som skogsmullar. Jag har alltid varit säker på att jag skulle vara den där mamman som alltid var superstylisch och cool, med en unge på armen som varken spydde eller skrek. (Det visade sig att T hade kolik och fel på magmunnen, så där sprack det.)
Jag måste säga att jag gjorde mitt bästa i början. Jag la ner grymt mkt tid på att vara fräsch, köpa mkt kläder både till mig och Theo. Såg alltid till att vi båda var hela och rena och sprang runt på massa aktiviteter och skvallrade.
Idag var det jag som hade jägarstrumpor uppdragna till knäna, byxor med stora gröt/spyfläckar, smink som var lite utsmetat (eftersom T inte tillåter mig att sminka mig ifred på morgonen så gör jag det helt enkelt med han på armen, så den vänstra sidan av mitt ansikte brukar vara lite extrasminkad av Mr T), och rufsigt hår. Min trendiga bebis hade fläckar på HELA tröjan (ren tröja för dagen men det verkar inte hjälpa), slitna jeans och torkat snor i fejjan.
Jag funderade på om inga andra barn spiller, eller om det är så att deras mammor byter tröja efter en fläck. (Det gjorde jag i ca. 5 månader, sen sket jag i det.)
Jag tänker ofta på att nu ska jag sätta ihop nått trendigt att ha på mig idag, men det blir bara fel liksom. Och där hänger mina mysbyxor med grenen ner till knäna, linnena som sitter perfekt och mina kära jägarstrumpor--valet blir då lätt.
Om jag ska vara ärlig så tycker jag det är grymt skönt att släppt lite på tyglarna, för mig tar det sån energi att alltid tänka på utséende och vad andra ska tänka. Så därför slutatde jag med det--hello skugsmulle.

Men jag är faktiskt lite sugen på att förnya både min o T:s garderob till våren--jag menar, vem i hela friden finner inspiration i det här slasket?!
Nu är suget efter våren stort. Igår var det en fläck ute som hade tapat sitt snötäcke, jag körde över fläcken med vagnen flera ggr i rad--I love det det där ljudet av småstenar under hjulen. (+ att vagnen faktiskt rullar då också.)

 
Theo o Otilia

 


Min babysångskollega


Theo verkar ha smittat mig för jag känner mig grymt hängig


Jajjemän


En påminnelse om det härliga som komma skall

Nu ska jag krypa ner brevid Theo en stund.

God eftermiddag!!



Kommentarer
Postat av: mirjam

Oh la la... Du vilken pangbrud du har med på en JÄTTESTOR bild....Tror jag tar med kameran nästa vecka....

2009-02-25 @ 21:45:27
URL: http://famwirzen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0