Östergötland I love you!!

Allt som oftast i Örebro träffar man på sitt "släkte"--östgöttarna.
Det är nått visst med oss det måste jag säga, humorn är alltid på topp, vi har dom coolaste städerna och vi uppskattar det lilla i livet.
Det är aldrig svårt att lista ut vem som är från östergötland i ett sällskap, dels för att trots stora försök att dölja dialekten bryter den alltid igenom och dels för att i stort sett alla har samma slags humor. (Om inte så är det aldrig svårt att leta fram den hos dom.) Jag har bara träffat ett par som inte har levt upp till kraven, men jag gissar på att då finns det inte i blodet helt enkelt. Det känns nästan som det finns en smula av skam över sina rötter--illa!!

Något annat med oss är att när man tex är på en fest och inte känner någon så kan man lita på att inte bli ensam om det finns ett gäng med östg. där.
Det känns liksom naturligt att följa den flocken--du är hemma.
Sedan finns det ju inget som slår skylten när man svänger in till;
"Finspång, det är här det händer".
--Jajjemän, välkomna till oss i östergötland--

Igår följde jag med en kompis på sminkning och fotografering.
Jag frågade mig själv vad dom hade för syfte att göra detta gratis men dom ville ju självklart att man skulle köpa dessa svindyra kort efteråt.
Jag har MKT svårt för att vara med på kort, det är som om mitt ansikte blir förvridet och jag känner mig väldigt obekväm. Därför klappade jag mig själv på huvudet att jag gick med på detta jippo. (Jag hade förhoppningen att en proffsfotograf kunde bryta detta mönster med mitt ansikte men ack så fel jag hade.)
Deras taktik var mkt enkel att se igenom. Du fick ca 3 min på dig att välja kort  tillsammans med en arg kille som suckade djupt varje gång man ville fundera en extra sekund och kort där efter spotta ut flera tusen för detta.
Nej nej nej tänkte jag (som egentligen går på denna taktik eftersom jag inte fungerar under stress) och gick hem.
Men kul hade vi i allafall-var var överens--top model nästa :)



 
Det gäller att se rikigt svååår ut

 
Vet inte riktigt vad jag ska skriva

Idag for vi hem till Anna, Obbe, Albin och Stina--mkt mysigt!!



 
Stina o Albin

 
Theo kör raggarbil







Nu ska jag kila ner och äta mammas räkmackor.

God kväll!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0