Städdag alt. ganska tråkig dag!!

Theo och jag har spenderat exakt hela dagen med att städa--fruktansvärt tråkigt men nu är det gjort.
Man måste verkligen lura sig själv att man är positiv och FULL med tålamod när man städar och har en ilsken liten svans efter sig som tar sats med sin gåstol för att köra på skurhinken. Lägga i gosedjur och badankor i hinken var också en rolig lek idag. Nej usch, städa ska man inte hålla på med när man är ensam hemma men idag hade jag inget val.

En annan sak som gnager mig dagarna i ända är mitt sockersug. Ett sug som skulle kunna få mig att lätt gå en mil i storm bara för att få min påse, eller chokladkakan.
Jag tror jag kan likna det vid en persons kaffeberoende--tänk dig att du utför endast sysslor som alltid gör dig sugen under en hel dag, men sen blir du totalnekad kaffe när dagen är slut--dubbla det några gånger så har du mitt sockersug.
Kan självklart ses som ett litet problem men för mig som redan innan är lite vass i kanten lider faktiskt av det ibland.
Jag har fått tipset att äta var tredje timme eller tugga på ett knäckebröd--för det första kan jag inte med mitt liv komma på nått nytt att äta var tredje timme och jag har lydigt tuggat rågruth men min kropp hånskrattar åt mitt försök att ersätta den smöriga chokladen.
Jag kan förstå känslan Harry Potter har i pannan när han ser en av sina fiender, jag har den med--fast när min kropp tar slut på socker.

Nu väntar ett optikerbesök och antagligen en sväng förbi en godisaffär.


Kl. 21.30 igår fick jag städryck och gav mig på köket (ja nån måste ju få sådana ryck med)
23.30 ville jag anfalla badrummet men Erik stoppade mig (tror min energi är påväg tillbaka)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0