Utbrott på tetaer

Gårdagen var en sån där dag som man lika gärna kan hoppa över. Vi var iofs. hos Lisa och det är alltid underbart men just igår var båda hon och jag så trötta att vi knappt orkade prata med varandra, Theo gnällde, jag hade sockersug utöver vanligt, jag fick bajs under naglarna och jag fick utbrott under teaterlektionen--stabil dag!!

När jag ska utföra ett jobb eller bara en liten syssla så har jag problemet att allting MÅSTE vara perfekt annars får det vara--vilket leder till att ett fritidsintresse lätt blir tråkigt. Jag har tex svårt att bara sätta mig ner och måla för jag blir så ARG om det inte blir perfekt på en gång. (Det här med att man måste träna mkt på en sak för att nå framgång eller bara bli duktig verkar inte finnas i min värld.) Detta gäller även när jag spelar tetater.
--Jag måste helt enkelt lugna ner mig ett par hg--
I alla fall, jag hade verkligen inte förutsättningar för att teaterlektionen skulle bli bra igår men jag ville ändå försöka.

Uppgift på ett ungefär: Sätta ihop en pjäs av den här texten; - Nej men vad konstigt det blev...-Fint väder idag...-Var det mig du pratde med...-Jag trodde att fåglarna kvittrade....-Oj vad det snöar!!

Jag vred och vände på pappret, var är innehållet, vad var uppgiften, hallå vad är detta?!

Emmas konvs. med teaterpedagogen;
TP; Är ni klara
E; Nej, vad var det vi skulle göra?
TP; Vem är du i pjäsen?
E; Inte vet jag, en hund?
TP; Ja men Gud vad spännande, vad då för en hund?
E; En rosa hund!!
TP; Ja men gud vad spännade, nytänkande, underbart, vad känner hunden?
E; Att den vill åka till Paris och bli artist!!
TP; Absolut!! Roligt!! Bra!!
E; Ehhh?
TP; Vad händer sen, var är vändpunkten?
E; Att den ändrar sig och vill vara hemma o snickra istället!!
TP; Fiiint, få in det i texten ni fick nu utan att lägga in några fler ord.

--Nu när jag tänker efter kanske det inte var så konstigt att jag fick nervsammanbrott igår--
--Jag vägrade spela hunden eftersom jag bara skämtade, jag fick onda blickar av TP, hon tycker nog inte jag är djup nog för att spela en rosa hund med snickarglädje--
--Jag får nog gå in i flum-dimman i fortsättningen--

Idag har det varit en bra dag hittills, jag hade babysång med 30 mammor--myyyysigt!!

 
Jag och Theo påväg till babysång

   
Fina tjejer med sina små bebisar



Ikväll ska jag ha egentid--kan hända att jag återkommer här då

God eftermiddag!!
ps. Ja gillar min lugg igen ds.






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0