Adjö bitchmorsor

När jag blev mammaledig med Theo hade jag en bild över hur "mamma-världen" var rent socialt. Jag tänkte att alla satt och myste med sina små bebisar, var kompisar och att allting var allmänt gulligt men ack så fel jag hade.
Jag kan förstå att det kan finnas konkurrens inom arbetet och ibland även mellan vänner men hur i hela friden tävlar man som mammaledig?! Jo det kan jag tala om, du jämför barnen istället--vilken vagn har hon--har barnet märkeskläder eller ej--dom till och med tävlar om hur snabbt barnet utvecklas--helt otroligt.

Jag säger bara en sak--dagens mammor verkar vara understimulerade och/eller må allmänt dåligt, jag hittar ingen annan förklaring.

Okej, jag är med på att min dröm om att alla skulle vara vänner sprack, för varför i hela friden skulle vi gilla varandra bara för att vi råkade få barn samtidigt. (Undantag finns självklart.) Men att mammor beter sig såhär mot varandra gör mig mörkrädd.
När Theo var nyfödd tog jag ofta åt mig, men idag tycker jag bara att dom är patetiska och slänger allt som oftast mina berömda blängblickar åt deras håll och dom hoppar över mig i sin statusattack som dom för mot den oskyldiga "trevliga" mamman.

--Fy skäms på er elaka mammor och era spydiga små hobbies.
Jag borde sätta er alla i ett litet rum så kan ni sitta där och trycka ner varandra istället för att komma och förpesta våran vardag...usch!!--

 
Theo o jag städar skötväskan, endast en blöja var hans


Världens finaste killar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0