Inspiration till en trött mamma

Ve och fasa hur kunde jag klippa lugg?!
Jag vet att jag tyckte jag var otroligt cool i den men nu har jag ångrat mig. Nu lockar jag håret varje dag för att slippa ha den framme--och just lockar är ju det jag alltid undviker annars--puh, stora problem idag.

Annars funderar jag grymt mycket på just nu hur man hittar lite ork, lite ljus och energi i MASSOR för det skulle jag behöva.
Jag antar att svackor kan vi alla hamna i men frågan är bara hur man tar sig ur den.
Jag brukar blunda--tänka på att jag sätter Theo i vagnen (utan en strid av nalleoverallen, sockor, vantar, mössa fuskolle, ja ni fattar) sen går vi till affären och köper godis, frukt och dricka. Sedan tar vi en promenad i det LAGOM varma vädret till stadsparken där vi möter upp mina fina tjejer. Sen gungar barnen och vi sitter på filten och skvallrar.
Ja herregud, så ska det vara!!!!!

Så, tillbaks till svackan. Jag tror att, så funkar det iallafall för mig att så fort man känner sig lite halvdepp så ska det bli en så stor grej. Det är som om krigslarmet går och oj oj oj nu är det kört minsann men det är ju faktiskt tillåtet att inte alltid känns sig på topp.

Nej--jag har redan gett den här svackan för mycket uppmärksamhet, tack och adjö jag har lite för mycket annat i mitt liv för att du ska få plats just nu. Återkom gärna om sisådär 50 år så kanske vi kan ta ett snack då...(om jag har tid.) Kan hända att jag är för upptagen av att vara impad av vårat 20-talshus vid vattnet som är nyrenoverat men du kan ju prova.

Nu väntar en långpromenad till affären (över parken) för att köpa cola och choklad.
Kan hända att jag får besök av min psykolog på vägen
--Leg. psykolog; Emma Nilsson--
(hur grym som helst)

 
Min älskade skatt

   


Noaks ark som vars batterier aldrig tycks ta slut

 
Theo lärde sig gå med vagnen igår...STORT ögonblick

God eftermiddag!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Fina lilla Emma, inte lätt att va mamma alltid....

2009-01-29 @ 16:12:52
Postat av: sofia

Emma, du är ju fantastisk på att skriva!!! upptäckte den här idag! Kram sofia B

2009-01-29 @ 19:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0