Sommaren kom och ta mig!!



När man har en åttamånaders liten Theo som sin mor även han är lite vass i kanten så önskar man sig bra väder.
Idag när vi tittade ut var det snö-blandat regn + blåst--då väntar en lååång dag inomhus med gåstol och den spelande arken som verkar höja sin maxvolym varje dag.
Nu är ju inte jag ett fan av sommaren om sanningen ska fram, under juni,juli, augusti har jag och min syster Karin under alla år suttit och drömt oss bort till höstens kalla vindar. Men jag måste erkänna, jag har aldrig längtat så mycket som nu.

Jag var bara tvungen att lägga upp lite vår och sommarbilder.

   
Vårpromenad i skogen


 
Världens vackraste hägg-träd utanför vårt fönster
Pappa och Olle har planterat till våran balkong

Varje sommar åker vi till mammas och pappas sommarställe, det har vi alltid gjort-ingen sommar utan landet.

 

Typiska sommartecken:

- Jag får sms från Maria Frey att hon ska flytta in i en kyl, samt från Karin att hon räknar ner dagarna till hösten. (Båda lider av en sjukdom som heter-Jag svettas kraftigt.)

-Pappa utropar konstiga rop titt som tätt under tre månader

- Jag får kliande utslag och blir ännu blekare än innan. (Har lurats under vinterhalvåret av alla värmeljus som gör att man ser solbränd ut på kort.)

- Jag blir plötsligt gräsallergiker när hö och klippa-gräs säsongen startar

-Det är veckans händelse att åka in till Ödeshög och handla cola och smågodis

- Ha som löfte att ta långa promenader varje dag med mamma varje dag (förra sommaren fick hon mest med Theo som sällskap medans jag låg med en godispåse i famnen)

- Hinna in till mammas o pappas stuga med Theo på morgonen innan Karin gör det  med Gustav så man får sova vidare (detta är en ny punkt för mig men ack så härlig)


 

Jag ser fram emot en underbar sommar med er min kära familj!!

God Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0