Sport + estet = sant

När jag råkar bläddra förbi någon slags sport på tv är jag väldigt snabb att antingen stänga av eller trycka ner MUTE-knappen. Annars finns det en stor chans att läktarskriken och den tyska kommentatorns dova stämma hinner nå Eriks öron.

Jag har svårt för sport-fruktansvärt svårt om sanningen ska fram.
Under fotbolls-VM 2006 imbillade jag mig nästan hela sommaren att jag var ett riktigt fotbollsfan. Men om jag rannsakar mig själv så var jag då ett partyfreak och en otroligt självupptagen människa, så öltälten och mina hemmadesignade hejasverige-tröjor var nog det som lockade mest.
Vi skulle kunna jämföra mitt sportintresse med en man som inte gillar shopping och människor.
Stäng in mannen i ett dygn på Ullared en lördag i nov. månad (det är då dom varnar på deras hemsida att det är som mest med folk) :) med att tvinga mig att sitta i ett litet rum ett dygn och endast titta på La Liga-matcher--det kan bara sluta i katastrof.

En dag i höstas när vi var på skogspromenad sa Erik till mig att han inte tyckte det borde finnas några skolor med estetisk inriktning överhuvudtaget. Förklaring--är man en sann talang lyckas man ändå. (Till viss del sant även om det kan diskuteras.)
Jag, som nyss slutat på konstskolan tyckte det var halvsmidigt sagt och här hade jag nu två val--bli vansinnigt arg eller ta en diskussion, jag valde det sistnämnda och förstod efter en liten stund att som Erik känner för estet-världen är lika med som jag känner för sporten.
Så där står vi på stigen i den sjukt vackra skogen-en estet och en sportfantast och vi ler--vi förstår varandra.

Jag kommer fortsätta att låtsasskratta åt hans fotbollsskämt som jag inte förstår även om jag försöker allt vad jag kan--jag kommer att fortsätta ge taktik-tips åt ÖSK-s mittfältare vid middagsbordet och jag kommer fortsätta bli jätteglad när hans favoritfotbollstidning kommer en gång varannan månad--jag fortsätter för jag vet att han blir glad och mår bra av sport--och framför allt, jag vet att han tror på mig och mna idéer trots sin ickeexisterande förkärlek till konsten.
--Kärlek?...Jajjämen--

 
Katrinplommonpuré o gröt--bra för en trög mage

Vi har idag spenderat ännu en dag inomhus eftersom vädret verka njuta av att tortera småbarnsfamiljer.
Theo börjar bli torr i lungorna har jag fått för mig, måste ställa oss på balkongen en stund ikväll tror jag.

 
En uttråkad mamma


Inte sååå konstigt att man blir halvdepp när man kollar ut

God kväll!!

Kommentarer
Postat av: Marianne Redman

Haerligt! Haelsningar fran Singapore. Nu pa vag till Kuching. Planet avgar om 20 minuter. Pussa Theo och krama Erik!



Farmor och Christer

2009-01-27 @ 11:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0