Valpar och frustration

Jag blir så irriterad på mig själv ibland. Jag skrev ju i min första blogg att jag började få igång mina intressen igen och jag hade verkligen tusen ideér i huvudet--men inget händer. Jag skriver väldigt många listor och för varje sak som jag lyckas med sätter jag ett V.
Jag älskar att gå och vara nöjd med mig själv; ÅH, vad jag är påhittig och kreativ, jag kommer verkligen gå långt med den här idén". Ja, det är ungefär så långt det går. Sen kommer jag inte länge, (förutom med tetatern, men det beror nog på att det är en gång i veckan och man vill inte missa den eftersom jag egentligen inte har råd att gå på den.)

Så varför tar jag inte bara tag i min idéer?! Ja det är en mycket bra fråga som jag ställer mig själv varje dag. Kanske beror det på att man är väldigt rädd att misslyckas, att jag har målat upp en bild i huvudet hur det ska bli och lyckas jag inte kommer det kännas TUNGT.
Nej, nu är det skärpning som gäller, annars kommer jag ligga där på ålderdomshemmet solrosen och kolla på min lista. Och jag är helt säker på att jag inte kommer vara särskilt pirrig i magen då av allt jag vill göra men inte gjort. Hmm, jag kanske kan knacka på Eivors dörr brevid och skryta om jag fått en ny madrass, eller att jag ska till MEGA på lördag för att köpa en ny blus i vårens färger.
Nej, så får det inte bli. Eivor ska minsann vilja sitta i fåtöljen brevid mig och lyssna på mitt liv som jag varit mycket nöjd med, sen går hon tillbaks till sitt rum och säger högt för sig själv; "Tänk om jag bara kunde checkat av min lista ibland".

 

Lisa och jag hälsade på valpen Skorpan idag, det gick inte att ta kort på henne eftersom hon led av valpsjukan--jag kan inte sitta still mer än 5 sekunder.
Mysig dag hade vi i allafall.




I väntan på den förbannade bussen


Fiiiina Lisa och jag

God eftermiddag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0