Emma-tid

Ibland går dagarna i ett, eller inte ibland utan hela tiden.
Jag stannar sällan upp och bara funderar.
Jag kör efter rutiner och man vet hur dagen ska läggas upp för att vara bäst för Theo.
Så måste det ju bara vara.
Men ibland slår det mig hur lite man egentligen tar hand om sig själv.
Jag älskar att vara med Theo över allt annat men glömmer ofta mina egna behov.
Jag tror jag skulle vara en mkt bättre mamma om jag kunde ge mig själv lite tid också.
Jag känner ett starkt kontrollbehov och vill alltid vara omkring Theo, jag kan till och med få dåligt samvete när jag åker ifrån honom bara för att handla mat.
Detta måste alltså få ett slut.
Jag slår härmed ett slag för den EgnaTiden.
Samla tålamodspoäng helt enkelt.

Detta är lättare sagt än gjort.
Allt kräver planering och spontaniteten kommer endast fram i stunder då jag väljer makaroner på ICA.
Ofta kan planeringen kännas grå oc h man väljer då istället att skita i sin egendag som skulle att inträffa en vecka senare.
Men NEJ NEJ NEJ säger jag då.
Inse att egentid kräver planering och bli tillfreds med det--det tror jag är viktigt.
Sen kan man ju känna sig halvbekväm med att redan 2 veckor innan fråga om ens vänner då är lediga och efter samtalet sen fundera på hur i hela friden dom får ihop sin tid utan planering.
Besvikelsen kan även bli stor när man så länge innan har väntat på kvällen och sen blir den inte av.
Meeen--jag har iallafall försökt.

Att vara mamma är underbart men ibland sätter man sig själv åt sidan liiite för mkt.
Att vilja vara med sig själv mer är inte egoistiskt utan en självklarhet.
Så säg hej hej till dig själv, locka fram den där lilla personen som för tillfället är glömd.
Sen kan det vara en hel vetenskap att lära känna den där pers. ifråga.
Ofta kan det nog kännas som en främling som man inte frågat hur den mår eller tycker på mkt länge.
Min sitter där inne och har från att knackat lite försiktigt nu bankar rejält och vill ha uppmärksamhet.
--Dags att släppa ut mig själv--


Vackra damer på kalas idag


Theo o morfar




Fullt normala lekar här på landet

Kalaset var trevligt men kan dock inte skryta med varken dusch eller rena kläder.
Vad är det som händer med mig?!

GodNatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0