Kan inte hålla mig

Jag har ju alltid varit dålig på att vänta på saker, så också i det här fallet.
Jag har verkligen SAKNAT att blogga.
Det blev verkligen till en vardag för mig och det blev tomt tomt tomt utan att få skriva av sig.
Eftersom jag på senaste tiden har gått runt och pratat mina inlägg för mig själv så kände jag att det kanske var dags att gripa tag i datorn igen.
Mumma.
Hello.

Min sommar började med att jag insåg att ungefär ett halvår tidigare hade bestämt med mamma o pappa att vi skulle på husvagnssemester. Så det var bara att börja packa, säga hejdå till Erik som skulle jobba o dra iväg.
Det var som att åka i en tidmaskin tillbaks i tiden när jag var fjorton o vi skulle på liknande semster.
Skillnaden den här gången var bara att jag hade en Theo på armen som jag var tvungen att hålla god min för.
Pappa försökte tidigt få mig och mamma att förstå att vi ALDRIG skulle få in allt i bilen.
Varken mamma eller jag kunde avvara en enda kasse så vi trycktes in av pappa under instruktioner att hålla huvet snett men samtidigt frammåt-streckt så hans flygplan inte skulle skadas.
Varje gång jag campar blir jag alltid lika faschinerad av alla människor som står tätt, tätt med sina vagnar. MÅSTE vara tjenis med sina grannar och som varje morgon måste stå och visa sina morgondrag i en spegel som du delar med 10 andra. Får lite tandkräms-spott-skvätt på sin toaväska och har inget annat val än att se rakt in i brösten på tanten brevid som vaskar sitt heligaste.
Det var mysigt att vara där med min familj, det var det verkligen.
Annars är jag inget fan av campinglivet faktiskt.
Även fast jag alltid log åt mina grannar så hade jag ingen vidare lust att varje morgon o kväll få höra från Kurtan på slinga 3 att vi hade samma toa-schema han o jag.

Sommaren fortsatte sen på landet.
Där har vi hängt sen dess.
Det tog några dagar. Sen slängde jag sminket (inte kammen dock-där går min gräns), slängde på mig samma plagg som jag haft i 3 veckor nu och gick in i landetlugnet tillsammans med Erik, Theo o resten av min familj.
Lugnet där det inte finns någon klocka, inga större problem och inga vildare diskussioner runt matbordet än den om vilken dag i veckan det kan vara.


Midsommar




Killarna reser mini-stången


Prinsen


Lek på campingen


Kusinerna


Terror på Titti


Moster o Theo








Gosungar


Landethäng


Farmor o Christer på besök, kalas för farmor


På promenad med farmor


Smultron




Vackra landet


Världens bästa kusingäng








Sthlms-häng hos brorsan









Nu fick ni lite ljusglimtar såhär långt.
Nu ska jag fortsätta njuta av lite egentid i Öret, besked från högskolan att jag ska plugga i höst (om jag inte får jobb) o en bra film.
Ganska så skönt alltså.
Vi hörs snart igen.
Lovely att vara tillbaks.

GodNatt!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad kul att äntligen få läsa din blogg igen gumman! Har längtat efter det!

Du verkar ha det bra. landet, semester och familjen. Dig i en husvagn tycker jag dock är en konstig kombination. Hur många slog du ihjäl? :P



Här på Fårö rullar allt på. Just nu jobbar jag och väntar på att klockan ska slå 18 så jag får gå hem. I kväll väntar grillning med Erik och grannarna :) på mina lediga dagar gör jag så lite som möjligt och försöker tillåta mig själv att få ha det så, bort med allt dåligt samvete. . . vilket inte alltid är så lätt, som du vet.

Vi blir kvar här till den 23 augusti och sen börjar Beckmans den 24 :) ska böi så spännande.



Ha det bra så hörs vi.

Hälsa!



Pusss pussssss

2009-07-18 @ 17:12:41
URL: http://frokendesign.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Grattis till förlåvningen söta! Måste säga att du har snyggaste frisyren någonsin. Åhhh! Puss

2009-07-27 @ 09:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0