Mål--Plugghäst

Det är så lätt att säga sisådär ett halvår innan att man inte känner minsta nervositet inför att börja skolan igen.
Just då, bland bullar, filt i soffan och bebis i knät så känns det inte ens nära.
Men när nu tiden tickar på och det bara handlar om några veckor innan man sitter där så är jag inte så kaxig längre.
Jag är snarare orolig att jag inte ska klara av det.
Dåliga självkänslan sätter in.
När man inte pluggat på ca 6 år har jag en oro över att min hjärna lagt ner den delen. Eller i varje fall lagt sig tillrätta i en komaställning. Så hur i hela friden ska jag väcka den?!
Idag när jag skulle skriva ner det receptet mamma förklarade för mig så ballade jag ur efter första meningen.
Texten; "Sätt ugnen på 200 grader" blev plötsligt olika figurer som dansade danser. Så jag var tvungen att sätta ben på dom. Hennes irritation över att jag tappade fokus så snabbt gjorde att jag trotsigt slutade skriva recept o la mig på soffan istället.
Då undrar jag; Hur i hela friden ska jag då kunna sitta och lyssna på en föreläsning?...på engelska dessutom.
Gubbarna kommer dansa kaosdanser och jag kommer bli toknervös att dom inte följer stegen.
Kom då på den briljanta idén att spela in föreläsningarna så jag kan lyssna igen lite senare.
Smart.
Kanske är bra att jag ska läsa psykologi.
Karin säger att jag då kan ställa diagnos på mig själv--trevligt!!

Idag är det kalasdags här på landet.
Pelle fyller år och vi har både klippt gräsmattan o städat.
Vi ska även duscha idag och sätta på oss rena kläder,
Idag är det alltså fest.


Lite bästislek när jag besökte Örebro härom veckan


Prinsen


Kusinkram


Hela sköna gänget


Kvällsbärplockning med mormor


Sötkorv-kusiner


Landetstyle


Glass är bra när man har 40 graders feber


O moppeåk

Hela sommaren har jag spenderat mina små egentids-stunder med att kolla på olika serier på datorn. Såsom SexAndTheCity, LipstickJungle och andra (givande) serier.
Åhh jag känner lycka såfort jag börjar skriva lite igen.
Så nu är det slut på serierna, det enda det ger mig är lite ångest över att jag inte kan få samma hårlockar samt kläder som dom.
Jag känner mig glad.

God förmiddag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0