Landetflicka

"Ibland gör det så ont att älska någon så starkt som man gör med sitt barn,
man blir så oerhört medveten om hur skört livet är" 

Tillbringade helgen på landet-lovely.
Åkte tåg tillsammans med Theo o Olle på vägen dit.
Jag hade riiiktigt ont i magen innan, gillar inte att vara instängd med en arg T.
Olle var  min räddning, T visade med MKT starkaljud att vi inte fick närma oss honom mer än en meters mellanrum eller så. En mamma klappade lite på sin lugna lilla flicka som satt snällt i en stol o kollade på pippi.
Hennes blick var talande;
Varför åker du tåg med honom?????

När jag kom hem idag var jag HELT slut.
Theo hatar verkligen att åka bil därför tillåter han bara en sprakande föreställning a´Mamma.
Så jag kämpade på.
När vissa kanske bara har med en liten bil som dom kan pilla med så hade jag med mig en HEL ica-kasse full med grejer. Beredd att underhålla.
Hem kom vi till slut i allafall efter en underbar helg.
Det var så otroligt vackert på landet och jag bara njöt.
Jag är så tacksam att vi har ett sånt ställe att vistas på.
När jag tidigt på söndagsmorgonen stog och kollade på ett rådjur genom badrumsfönstret som stog bland smörblommor och hundkex funderade jag starkt på om jag ändå inte hörde hemma på landet i allafall.

Annars står jag i valet o kvalet över om jag ska vara vuxen eller ej.
Det hela handlar om Lisa.
Efter att tagit beslutet att inte flytta till Belgien (thank God) så ska dom nu istället förflytta sig till Norrköping.
Jaha tänker jag.
Nu ska jag vara en bra vän och stötta och finnas och säga att Nkpg är en bra stad men
egentligen vill jag lägga mig på golvet och sparka o slå och säga att Nkpg är världens sämsta stad, ni kan inte flytta ni FÅÅÅR inte flytta, så det så.
Det här måste jag smälta.
Jag tror att det blir lite för mkt av allting.
Tänk att min trygga mammaledighets-bubbla snart är spräckt.
Jag vet inte om jag gillar det här.

----
Sover

Theo vaknade 04.30 i morse.
Då är det svårt att vara en bra mor.


Vi blir hämtade på tåget av en mkt glad mormor o morfar


Olle heter fotografen






Mys-gänget








Ett försök att få med Karin på bild, hon började hoppa iväg och mumla nått om att
man minsann inte fick lägga upp bilder på sin blogg utan att fråga först.
-Känslig-


Så vackert så man bli tokig


Theos favvo Titti






Fegisarna som inte vågar åka fyrhjuling








Underhållningsbussen

Idag ska jag träffa en gammal kompis som kommer från GBG.
Sen är jag även grymt sugen på att pyssla. (Ska försöka att inte öppna pysselföretag.)


Kommentarer
Postat av: dahlarna

Åh vad härligt det ser ut på landet! Har ju hört så mycket om det! Hälsa familjen & ha en riktigt skön sommar!

2009-06-20 @ 22:55:49
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0