PMS-kossa light

"Om man önskar sig något riktigt mkt undrar om man får det då"

Pga av mirakelpillrena jag har fått så är jag bara PMS-kossa light den här månaden.
Tycker jag i allafall.
Jag ville bara ge Erik en lätt spark när han tog upp för mkt plats i soffan och sen säga förlåt.
Mmm, det ÄR light.
Ofta när jag har PMS brukar jag kunna se mig utifrån. Jag ser ut som en såndär seriefigur som det ryker  o glöder om när dom är arga. Bra beskrivning.
Mkt bra beskrivning.
Skönt för Erik, o alla andra som umgås med mig under den här tiden.

Igår tillbringade jag och Theo tiden överallt där det fanns skugga.
T svettas lika mycket som jag men förstår inte att man ska undvika solen.
Till slut gav jag upp, gick till BVC för ettårs-spruta och provade igen på eftermiddagen.
Favvolekplatsen hade då ett mörkt täckte av skugga så jag slog mig ner och lyssnade på tjattermammorna brevid.
Åh vad jag skulle vilja skriva en bok om allaslags mammor man har träffat på under det här året.
Dom här morsorna hade tävling med varandra. Om allt möjligt.
Mkt underhållande att lyssna på.
Lite halvbittra sådär som själva ser sig som Guds utsända att informera andra mammor om hur man bäst beter sig.
Jag skulle snarare säga att Gud sänt ut dom för att ge oss andra ett gott skratt.
Kul var det i allafall och jag gjorde självklart allt för att reta dom.
Dom hade bla ett tal om att alla barn ska ha solhatt, ett väldigt högljutt tal medans dom sneglade på T som råkade ha keps.
Ja men det är ju underbart att man kan starta ett samtalsämne hos dom.
Dom tyckte även mkt om att klaga på allt.
Bla så fräste de mkt om att fritidsbarnen i parken borde hålla sig hemma.
Jag tyckte det var fantastiskt.
Theo hade barnvakt och var mkt underhållen.
Hur orkar man?!
Morsor som anmärker på andra måste ju själva ha stora funderingar på om de själva duger.
Om man klagar lite på andra så känner man ju sig själv som en MKT bättre mamma.
NEJ, nu är det snart dags för mig att lämna hänget i parken.
Tror det är lagom med ett år faktiskt.
Ett år till och jag skulle kanske börja slåss med solhatte-mammorna.

Ja livet är fullt av problem....

------
Paus.

Sådär ja, nu har jag tillbringat dagen med Lisa o Algot.
Alltid lika mysigt.
Lisa och jag blir dock heeelt ur balans när hungern sätter till.
Vi är varken kap. till att vara mammor, vänner eller kockar. Allt blir bara kaos och lite rytande ord.
När vi tillslut (efter svettattacker och många utbrott) får maten på bordet måste vi äta några tuggor innan
vi kan prata igen.
Sen förändras allt och vi är lika gulliga som vanligt mot varandra.
Tills ca 3 timmar senare och allt börjar om.
Jag önskar jag var skalman ibland med skalet fullt av mellanmål.
Blodsockret är verkligen på topp.

----
Onsdagsmorgon

Idag fick jag diska i ca 5 min...ifred...utan att Theo bet mig i benet.
Halleluja






Bästisar

Godmorgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0