Studenttider

Nu är det studenttider och det är omöjligt att inte då tänka tillbaks på sin egen.
När min studentdag äntligen kom så minns jag att jag hade en otroligt lycklig känsla i kroppen.
Jag kämpade mig igenom hela gymnasiet och det kändes som om det aldrig skulle ta slut, men så kom dagen.
Oj oj oj vad skönt det var.
Jag kan riktigt känna pirret som studenterna hade idag när de vaknade.
Nästan så man känner en liten aviskänsla.
Jag minns min studentdag som otroligt lyckad med några undantag här och där.
Bla den detaljen när jag vaknade 07.50 i Söderköping och såg glassresturangens tak men skulle ha konsert 08.00 i Norrköping.
Jag som bara skulle blunda lite hos en kompis, bara vila mina trötta studentögon.
Då fick jag panik.
Jag ringde mamma och berättade läget. Hon meddelade då att hon var "Riktigt arg på mig".
Det uttrycker hon aldrig så, det fattar man ju ändå när hon är men nu måste hon alltdå vara det på riktigt.
Hon berättade även att pappa satt längst fram med dom andra rektorerna för att kolla på när sin dotter uppträder.
På något konstigt sätt kom min syrra i en gammal 240 volvo o fort som tusan åkte vi till Norrköping.
Hon i nattlinne o tofflor, jag i studentmössan på sne.
Jag smög in mitt i den blomstertid nu kommer, smidig som en katt tyckte jag själv.
Dirigenten smålog lite, ingen idé att sura på mig nu liksom. Jag slutar ju idag!!
Pappa skakade bara på huvudet och suckade.
Jag själv var mycket nöjd att jag inom 15 min hunnit fixa en bil (ja det kanske mest var mamma men ändå.) åka 1,5 mil, sminka mig och hitta kyrkan (det är ju inte så lätt att veta det heller.)
Det fixade sig i allafall.
På eftermiddagen upplevde jag en trötthet som jag aldrig upplevt tidigare.
Det är hårt att vara student.
Hårt att ta första steget in i vuxenlivet.


Idag ska Theo, Olle o jag åka på minisemester till mormor o morfar.
Erik jobbar hela helgen så då flyr jag fältet.



Igår fick Theo ett tält av farmor.
Mkt fint men jag förelslog att det kanske var ett utetält?
Erik tyckte inte det.
Så nu har Theo flyttat in.





Ja det vore ju grymt att riva ett hus som någon redan har möblerat och flyttat
in i.


Partytrick



Igår tänkte jag som så många ggr innan att jag skulle shoppa några snygga skor.
Men vad slår dom här?
Jag vill bo i dom, eller det gör jag redan.
Kanske lite bling bling o jag kan ta dom till bröllopet i augusti?! (inte mitt alltså.)



Trevlig helg allihopa!!

Återkommer med östgötska minnen på söndag!!

Godförmiddag!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

haha, trevligt med studentminnen.

Det där tältet, är det så att det är början till Eriks djungelrum tro? haha!

Ha en super trevlig helg och unna dig att ta det lite lugnt! puss puss

2009-06-05 @ 20:42:19
URL: http://frokendesign.blogg.se/
Postat av: Elin Lisa Kristina Petersson

Jag minns studentdagen mycket val!!! Minns aven att du "glomde" vacka mig efter att vi sovit lite hos var "kompis"................fybovelen vilken panik den morgonen gav!

For ovrigt sa var Norrkopings Badhus en lyckad visit, tack for att du raddade mig froken Nilsson!

2009-06-06 @ 15:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0