Bäst på allt-Ja tack

Jag har väldigt svårt att acceptera att jag inte är bäst på allt, så har det alltid varit. Det känns som en stor besvikelse varje gång jag upptäcker det i något nytt jag gör.
Fullkomligt idiotiskt jag vet.
Häromdagen tog jag upp detta med min pappa och då tog han ett exempel;
I gymnasiet meddelade jag honom att jag skulle läsa samtliga mattekurser på en gång, på extra hög fart.
Nu måste jag tillägga att matte kan vara det jag är asbolut sämst på av ALLTING jag har provat på.
Eller jag behöver inte säga KAN, det ÄR så. Alla som suttit brevid mig på lektionerna, alla dessa mattelärare som tappert försökt och speciellt min far som 19.30 varje kväll i tre år försökte lära mig räkna matte kan intyga detta.
Egentligen visste jag detta när jag anmälde mig till mattenördarnas riksförbund men jag ville ändå visa att jag är BÄST.
Eller när min syster en sommar skulle lära mig att sticka, då hade jag i bakhuvudet hela tiden; "Nu måste jag turbosticka så jag kan öppna en garnaffär med stick-beställningar inom ett halvår".
Normalt?
I vilket fall som helst VÄLDIGT jobbigt.
Detta leder ju självklart till att när jag ska sitta och skissa på tryck så sitter jag och tävlar med mig själv och blir totalt blockerad. Det är som om pennan inte lyder.
Not good.
Så jag bestämde mig för att nu får du inte göra någonting som kan ge dig press på något sätt.
Så jag begav mig ut och skulle köpa något enkelt pysseltroll till Theos rum. (Något som jag inte kunde få stora idéer av.) När jag kom till affären hittade jag inget utan gick i trans på alla affärsidéer i därinne. Ja men herregud, jag kanske skulle öppna en trollaffär, eller en mosaikfabrik?
Så jag fick snällt vända, sätta mig på rumpan hemma och säga fy fy.
Jag kommer göra ett nytt försök nästa vecka igen.
Det enda projektet som jag nog ska ägna mig åt nu är att sluta tävla så mkt och ta och softa ner ganska så hårt.
Jag har en känsla av att detta kommer lägga sig lite när jag börjar plugga. Jag har liiiite för mkt tid just nu till att starta trollprojekt i huvudet.


Jag har kommit på att Theo går med på att sitta på pottan och borsta tänderna i ca 3 min varje morgon,
sminka, sminka, smiiinka fort


Torsdagslunch med Hanna och hennes lilla prinsessa-mysigt


Fredagslunch på samma ställe men med Lisa.
Creperiet är Örebros bästa hak-helt klart, underbar mat och lekhörna.


Theo var lååångt bort från mamma, kändes helskumt att han vill leka utan mig helt plötsligt,
bäst att ha ett -ingen kommer älska dig mer än din mor-samtal snart




Killarna lagar mat, det är bra att dom lär sig sin plats tidigt i livet


Jag dricker the-SJÄLV medans T leker


En väldigt trött liten A-B-
prins



Fredagsmys med farbror Mats


Mats ska ut i backen



Jag fick för mig i förmiddags att åka en sväng till stockholm idag och hälsa på syster.
Önska mig lycka till med T på tåget.

God eftermiddag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0