Busshatare

Jag är en busshatare.
Jag har så länge tillbaks jag kan minnas ALLTID avskytt dom där lådorna på hjul.
Hela gymnasiet skulle man åka med den orangea bussen som luktade svett och damm och istället för att sova en halvtimma extra skulle man springa till busshållplatsen. (Ja då menar jag verkligen springa eftersom mina tvångstankar att springa in och larma om hsuet m.m gjorde mig NÅGOT sen.)
Allt som oftast försökte jag åka med min pappa som skulle åt samma håll, men då skulle man stå PRICK halv åtta utanför bilen annars fick men höra det hela vägen till skolan. (2 mil.) Jag var alltid så himla rädd att jag skulle vara sen till pappas bil så då fick man välja bussen.

Dessa busshatarkänslor sitter i ännu idag och varje gång jag ska med en buss i den här staden så mår jag fysiskt dåligt.
När man stått i en halvtimma (eftersom bussen alltid är sen) så är den oftast full (eftersom det bara går på två barnvagnar.)
Då blir jag så arg att min doktor säger att det bästa för min hälsa är att ta körkort.
Så det är ett av mina projekt nu.
Ja men hur svårt kan det vara, jag o svärmor har ju redan gått handledarutbilningen. Efter det känns det ju som om dom kan ge kortet direkt i handen på mig.

Detta lärde vi oss på kursen;
-Att man ej ska köra full
-Att man ej ska svänga kraftigt vänster på en landsväg
-Att föreläsaren verkar ha aggressionsproblem och att han inte gillar folk som inte kör enligt körkortsboken

Annars har det här varit en Underbar dag.
Vårsolen fick mig att vilja börja dansa lyckodans.


Helnöjd att man kan bära brillor igen


Haaalleluja


Lite häng med kusinen Olle som för övrigt kommer bli en hjärtekrossare som ni ser


Vackra Alice o G


Söta Morfar och Ussa

Nu ska jag och min kära kolla Beck (om jag kan få honom att byta över från sporten vill säga.)

God Natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0