Dagens fågelattityd

Jag älskar att blogga, att sitta och skriva, fundera och bara ha det bra.
Jag vill verkligen blogga varje dag och brukar också göra det men för allas bästa har jag hållit mig ifrån datorn etag nu. När man i över en vecka bara gått hemma pga sjukdom så har jag inte så mkt att säga.
Jag skulle ju kunna blogga om när T och jag går runt runt runt runt i lägenheten mellan att man byter bajsblöjor eller torkar spy men jag anar en viss brist på intresse.
Men jag hoppas att vi snart kan komma ur denna bubbla och komma tillbaks till verkligheten.
Imorse när jag sminkade mig trodde jag för en stund att min energi var tillbaks.
Jag tog nämligen emot ett väldigt prestigefyllt skådis-pris och mitt tacktal blev jag själv rörd av faktiskt.
Jag hann komma till hur min klänning såg ut, sen var jag tvungen att lägga mig för att vila. (Jag kände hur mina inre röster skakade på huvudet och tyckte jag var slö--shit, jag är rädd att dom ska överge mig.)

Imorse hur trött jag en var så kände jag (när kl. var halvåtta och man var redan klar med morgonens bestyr) att nu MÅSTE jag bara hitta på nått. Jaha alla är sjuka så då går vi och shoppar sa jag till Theo. Jag tolkade hans da da som ett ja.
Så upp på stan bar det av för att skapa en ny vårgarderob.
Snabbt insåg jag att jag verkligen skulle behöva en stylist, jag kan ju inte matcha. Plus att hur ska man kunna prova kläder när T sitter och ryter i vagnen, det droppar svett ner på min mage och jag mår plötsligt tok-illa. Av rädsla för att spy ner H/M;s damavdelning skyndade jag mig ut och fokuserade istället på att shoppa till T.
Jag efterlyser en frivillig stylist--min önskan är Fru Sussie Thörn som omöjligt kan se annat än tokigt fräsch o snygg ut i tid och otid.
Du kan ringa mig S.

 
Dagens shoppingsfångst till T

Jag måste även flika in vad som hände när T och jag helt oskyldigt skulle mata fåglarna.
För det första kommer världens största fågel fram till oss och fräser, han är inte ens intersserad av konsums 10-kronors bröd utan kommer bara närmre vagnen för varje sekund. Hans smått psykotiska blick får mig att bli rädd och backar.
Då kommer säkert 200 änder och hackar på mina fötter, ja men herregud, man skulle ju kunna ha dom som innefåglar så tama som dom är. Jag är verkligen inte rädd för fåglar, jag har ju för i hela friden haft en fritt flygande papegoja i lägenheten under flera år. Men dom här är lite halväckliga faktiskt.
Dom brydde sig inte ens om mina fösa-undan-med-handen-försök utan fortsatte att picka (en bit bort från psykfågeln, även dom har nog kännt av hans inte helt friska betéende.)
Så nu tänker vi INTE mata fåglar mera. (Det blev inget bra avslut heller eftersom det kom en bil och ut gick en gubbe soim började banga med en hammare i en stål-pelare. Fråga mig inte varför. Alla fåglar flög över oss samtidigt och jag började skrika. Den enda som satt kvar var såklart psykfågeln som inte verkar ha hört nått.)
--Mer otama änder till ån tack--




Bröd som ligger liiite för nära T


T verkar inte inse faran


Utan verkar få en ganska bra kontakt med den fräsande P-F


Mysigt hade vi med

Nej men oj oj oj nu är det bäst att jag flyttar mig för här ska E kolla fotboll (för att jag bokat Tv:n med Desperate H...bra gjort.)

God Natt!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är sååå bra! Kram sofia

2009-03-11 @ 21:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0