Egentid

Dagens attgöralista:

-Sova 2 timmar
-Sminka mig och göra mig iordning i lung och ro
-Ringa efter hämtpizza (maginfluensan är över och min kropp sa pizza tack)
-Kolla på en film och äta choklad
-Gosa med E när han kommer hem från jobbet

Theo är alltså med andra ord inte hemma idag. Väldigt konstigt.
Hela dagen spenderar han med sin mormor, morfar, moster och kusiner och jag ska ha egentid.
Oj vad jag har längtat efter att få ligga och sova, läsa lite i en bok, kanske kolla en film.
Såhär blev det istället;

-Jag kan omöjligt sova, fastän jag är sjukligt trött så åker ögonen upp och jag känner mig TOK-stressad. Ingen aning om varför men kanske för att jag känner mig tvungen att somna och hämta kraft.
-Sminka mig gjorde jag ändå på 1 minut eftersom vanan sitter i
-Ringde efter pizza men mådde illa av lukten och kunde knappt äta
-Jag har ingen film att kolla på
-Om gosandet får jag återkomma eftersom jag fortfarande är ensam hemma

Jag är alltså helt otroligt dålig på att ha egentid.
Jag tror det krävs typ en helg för mig för att jag ska hinna slappna av. Det är inte det att jag inte litar på min familjs förmåga att ta hand om T, abslout INTE men jag tycker det är så svårt att vara ifrån honom.
Innan han kom ut och även när han var som minst så trodde jag inte för en sekund att jag skulle bli en mamma som hade svårt för att lämna bort sitt barn en stund men nähää-jag hade fel.
Jag är ju för i hela friden som en mens-hund som oroligt springer omkring och letar efter sina bebishundar.
--Mm, där har jag nått annat jag kan jobba på--
Jag som alltid tjatar om vikten för att ha egentid--det gällde visst inte mig själv.
Jag får helt enkelt se det som den kärlek som det faktiskt är, jag vill att min lilla prins ska vara hemma och så är det inte mer med det :)


Jag funderar på vad tusan jag ska hitta på


Kanske kolla över min kaosgarderob....

Nej nu ska jag tvångssova

God eftermiddag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0