En invandrarbukett tack!!

Idag när jag vaknade trodde jag att det skulle bli en tråkig dag utan några som helst händelser. Men Lisa ville ha över oss på lunch + att Anna fyller 30 idag så jag gick mellan husen och hade en helt underbar dag.

När jag skulle shoppa en bukett med blommor till Anna så var jag med om nått märkligt.
Jag hade valt bukett och damen i butiken började slå in den i tidningspapper.
E;-"Jo skulle jag kunna få sånt där genomskinligt papper om, det ser så festligt ut
DiB;-"Nä men det vill du väl inte ha?
E;-"Jooo"
DiB;-"Men du vill väl inte ha en invandrarbukett"
E;-"???"
DiB;-"Ja jag vet att man inte ska säga så högt men det vill väl ingen människa ha, en invandrarbukett alltså"
E;-"Ähh okej"

För det första undrar jag hur en invandrarbukett ser ut sen kan man ju bli ngt mörkrädd när det helt plötsligt ska vara naturligt och helt normalt att uttala sig rasistiskt.
Det som tom kan vara värre i det hela är ju att hon verkligen ville ha med mig på samtalet. En lutning över disken och nästan lite viskande försök att få med mig i hennes rasseklubb funkade tyvärr inte utan jag lämnade butiken medans jag tittade konstigt på damen i butiken.
--Jag säger bara skärpning--

Efter min lilla utflykt mötte jag upp Erik för ett nytt försök att mata änderna.
Idag vekar dom ha sugit på knarkbröd för stördare fåglar får man leta efter. Det är verkligen inte en oskyldig grej att mata fåglar nu förtiden.
Kommer ni ihåg psykofågeln?
Han verkade komma ihåg mig i allafall, för när säkert 70 fåglar kom flyyygande emot oss var han i mitten med vingarna rakt ut, blicken fast på mig och fräste allt vad han hade.
Ja när tom E backar och tycker vi ska gå därifrån så har jag ju i allafall inte överdrivit.


Tårta hos Anna


Födelsedagsbarnet


Förmodligen dagens snyggaste kort


Theo och Stina


Theo älskar att ligga ovanpå samt sitta på sina kamrater


Sötisarna


T lär A-B hur man kan busa hemma hos honom


T vinkar och äter gröt


Och tycker själv han är fantastiskt rolig


Efter etag hittade vi ett ställe med ngt lugnare fåglar (fast en bit bort såg vi knarkaränderna komma farandes så var tvungna att gå igen.)

Nu ska jag leka kvack kvack några timmar!!

God kväll!!



Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilken blomsteraffär var det? Dit vill jag aldrig gå!



Så roligt du skriver!

2009-03-19 @ 20:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0