Für Elise

När klockan visade 02:00 på den digitala visaren i bussen så tittade Lisa och jag på varandra och frågade oss varför vi satt på en buss mitt i natten?!
Som förra gången när jag åkte så tog det säkert tre timmar innan man motvilligt slumrade in och precis som förra gången tyckte chaffisen att det då var lagom för kafferast. (Han hade redan tagit en 40 min i ödeshög men vadå ta en till för all del).
Vi kom fram ca halv sju på morgonen och man kunde redan då (vid kundvagnshuset)skymta den smått psykotiska blicken i tanternas ögon. Tempot ökar och man börjar springa mot ingången.
Då Lisa tittade konstigt på mig för att jag drog i hennes vagn lite lätt för att komma fram först började jag inse att jag nog kan vara värst på stället. Jag vet inte vad det är men Ullared får en att vilja börja tävla med alla andra-underbart.

Vi hade en så himla mysig dag. Trots att vi var TOKIGT trötta, yra i huvudet, pms och att Lisa blev påkörd av en gubbe.
Det var ingen som körde på mig den här gången. Jag gav nog intrycket av att alla skulle undvika det. En tant knuffade vid ett tillfälle undan min vagn medans jag gick så hon skulle komma fram först. Jag hämnades med att gömma hennes kundvagn på hästavdelningen.

Många fynd och tusenlappar senare drog vi tillbaks hem.
Återigen var det rast i Ödeshög till våran stora förtjusning. Lisa ville lyssna på dialekten och jag ville gå och hälsa på farfar. Men eftersom chaffisen drog ca en kvart tidigare från Ulla (han tyckte det kändes som om alla var med) så var det inte värt att chansa. Övernattning I Ödeshög kändes sådär faktiskt.

Idag känns det som om jag har varit på en 5-dagars festival och druckit olämpliga drycker för jag är HELT klubbad.
Jag kan tydligen inte missa en natts sömn längre.
Det var det värt i vilket fall som helst.
En heldag med Lisa säger man INTE nej till.
Tack för en underbar dag!!


06.40 och kön börjar bildas


Vi kände oss halvfräscha under hela dagen


Jag blir Ullapsykotisk


Den enda maten som finns på området, två mål inom loppet av tre timmar och min mage säger nej tack




Underbart att sitta i bussen påväg hem och äta godis o läsa tidning



Ett av fynden var en potta.
Jag satte Theo på den imorse och han gjorde tvåan, han blev så till sig att han ställde sig upp och kissade på golvet.
Att lära sitt barn att gå på potten är ju en lek tänkte jag.
Andra gången började T skrika, han ville inte alls sitta där. (Jag kan förstå honom, för vem vill att ens toa ska börja spela Für Elise när man släpper på kisset.)
Morgondagens mål
-Städa lägenheten
-Skruva loss musikanläggningen på T potta

Nu ska jag lägga mig och hoppas på att jag har blivit normal till imorgon.

GodNatt!!





Kommentarer
Postat av: mirjam

ÅÅHH Ullared, vilken lycka!!! Måste ta o planera in en resa dit snart tror jag... Men hallå, härstammar vi från samma metropol i detta land!!! Ödeshög var ju min farmor och farfar oxå ifrån.... ses på onsdag. kram

2009-03-23 @ 08:37:36
URL: http://famwirzen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0