Klistermärkestrick

Alla föräldrar har väl små tricks för att deras barn ska sitta för sig själv en stund så man som vuxen får, ja tex sitta vid datorn en stund.
Mitt senaste trick är att sätta klistermärken lite här och där. Sen går Theo runt och plpckar bort dom och sitter o pillar, säkert i hela fem minuter-och det är en lång stund vill jag lova.
Klistermärken är hett med andra ord.

Idag kom Lisa o Algot hit en stund.
Lisa fick ont i magen och var tvungen att dra hem så jag känner att min L-abstinens inte fick vad den ville. Tur att vi har lördagen framför oss.

Innan dom kom sprang jag upp på stan och skulle kolla lite vårkläder igen. Men herregud-jag förstår inte modet i vår. Skjortor och stora tunikor som gör att man ser gravvo ut igen.
Jag lurades häromdagen att köpa ett par men insåg mitt misstag när jag kom hem.
Så idag lämnade jag tillbaks dom. (jag skäms alltid och känner mig som en snåljåp när jag ska lämna tillbaks kläder och drabbas alltid av ett behov att förklara mig för butiksbiträdet vilket dom inte verkar hålla med om.)

E;-"Hej, jag måste TYVÄRR lämna tillbaks dom här"
B-B;-"Jaha okej"
E;-"Ja jag såg snygg ut i affären när jag provade men när jag kom hem såg jag för j'***g ut
"
Butiksbiträdet blir tyst
E;-"Ja jag såg gravvo ut i den, ja jag var ju nyss gravvo så man vill ju inte vara det igen liksom. Theo heter han, ja min son alltså, han är tio mån. nu så det kanske är dags om du förstår vad jag menar (Jag blinkar till B-B)
B-B;-"Mmm, här är dina pengar
E;-"Ja, det är ju inte så mkt att tjoha om men små bäckar små, så måste man tänka vet du, när man har barn alltså.
(Butiksbiträdet börjar hjälpa nästa kund)

Shit, där får man för att man vill småprata lite.


Theo blev överlycklig när Algot kom på besök




T gör sin spexmin


Fiiiina LIsa


Tilda


Stabilt gäng


Gulligaste pojkarna

Nu har T verkligen tröttnat på klistermärks-leken

God eftermiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0