Lite kraft tack!!

Januari, februari och mars är mina värsta månader. Det har det alltid varit.
Det här året tänkte jag inte tillåta att dom skulle påverka mig lika mkt som dom brukar så januari gick faktiskt ganska bra. Men nu känns det som om all min inspration är borta igen, jag är tömd på energi och det gillar jag INTE.
Det är kanske inte så jättekonstigt när man tänker efter.

-Det är blask och slask ute
-Det regnar eller snöar i princip varje dag
-Man känner sig sådär lagom vintertråkig i både utséende och kläder
-När man varit sjuk en vecka och äntligen är frisk så slickar någon i familjen på främmande föremål och en ny magbakterie hälsar på
-Alla ens kompisar är sjuka eller väldigt stressade på jobb/skola
-Det känns liiite långt till våren

Sådärja, en riktigt pesso-lista-enjoy!!
Kanske inga större bekymmer men det räcker för att man ska bli lite misspepp.

Nu har jag klagat färdigt.
En sak man tycker att jag kanske borde ha lärt sig vid det här laget är att ingen annan än jag kan ta tag i problem och bekymmer. Det knackar knappast på dörren och en glädjecoach kommer in och trycker i mig glada tankar.
(Det vore egentligen skönt, tänk om hon coach-Mia skulla komma in en timme om dagen och bara peppa en. Det verkar inte som om man kan slingra sig när man är i hennes klor--det skulle jag behöva i dessa tider.)
I brist på coach-Mia blir det istället lite vårshopping och färgning av håret tror jag minsann
(Jajjemän, jag blir redan piggare av tanken)

Jo förresten mitt möte med syon ang. högskolan gick fint. Nu har jag lagt upp en smart plan. Det var en mkt snäll tant--gilla. Hon hade tålamod med en tankspridd mamma.

S;- "Ja det är ungefär så det går till
E;-"Vilket då?
S;-"Ja det du frågade om
E;-"Jahaaaa
(
Ingen aning vad jag frågade om utan nickar bara intresserat och försöker se smart nog ut att gå på högskolan, syon är inte övertygad utan tar om allt en gång till)

--Det borde finnas fler snälla tanter--

Annars har min helg varit väääldigt lugn och dåsig, timmarna har bara flugit iväg och vi har gått runt i mysbyxor och pratat sluddrigt med varandra. Nej nu får jag för i hela friden pigga på mig.


En väldigt söt prins

 


Min favvo-outfit, farligt snygg

   
Helgfika med vansinnigt god semla


Läsa bok med farmor

   
 
Nu ska jag laga en MKT god lunch med lax, solroskärnor, fetaost, avocado och annat fint
Eriks meny blir; Blåbärssoppa och kex (kul)
Theos; Bajsstoppande välling

God eftermiddag







 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0