Klappaklappaaaa



Jag tänker ofta på hur mkt det egentligen krävs av människor.
Det är ju så otroligt många saker som ska bli gjorda hela tiden.
Förutom att man ska vara en närvarande mamma så vill man samtidigt vara en fru, en vän, en dotter och en syster.
Man vill ha ett städat hem, lyckas på jobbet/skolan och samtidigt mitt i allt måste man komma ihåg sig själv.
Det är inte konstigt att många blir stressade.
Jag vill buga till alla som får ihop livspusslet för inte är det helt lätt alla gånger.
Sen jag blev mamma så är ju omprioritering ett faktum.
Inte en enda onödig handling står på schemat. (Även om man ibland har lust att trycka in en o en annan)
Jag är mkt dålig på att ge mig själv egen tid. Dom där små stunderna när bara jag finns och ingen annan. Jag får tokigt dåligt samvete och känner att jag spiller dyrbar tid. När ska jag inse att den tiden med bara mig själv är minst lika viktig. Det är ju då jag finner ny kraft för att räcka till.
-Värt att tänka på-

Annars kan man ju undra vad vädergudarna har för sig.
I det här läget så måste man behålla lugnet och inte bli irriterad på att våren bara visade sig för att retas.
In dansade den med små, små knoppar, sol, glada människor och ny kraft för att sedan försvinna igen.
-Dålig stil-
Härom dagen såg jag på nyhetsmorgon, då var det en dam där som pratade om att man inte skulle bli så irriterad på småsaker i livet.
När man tex tappade ett mjölkpaket så skulle man bara lugnt säga;
-"Jahaa nu tappade jag mjölkpaketet, vad tokigt."
Hon menade på att hur mkt mjölk kan det egentligen finnas i en lite mjölk?
(Ganska mkt tycker jag)
Hon har ju helt rätt, det finns sååå mkt onödigt att bli irriterad på.
Så imorse provade jag att behålla lugnet när T fick med sig både min och sin egen tallrik ner på golvet och mig;
-"Jaha nu har jag mat över hela mig och mitt nystädade golv, vad tokigt."
Det funkade sådär.

Idag har annars jag försökt att städa här hemma.
Men eftersom T (efter flera månaders tjat från mig och E) äntligen lärt sig klappa händerna så fick jag inte så mkt gjort.
En gång i minuten var jag nämligen tvungen att ropa HURRAAA och klappa jag med eftersom T annars bröt ihop.
Så idag har vi mest klappat faktiskt.


Varför ska man städa när man kan klappa




Min prins


En trött modell


Som lika snabbt blir glad igen


Mys med mamma


Mysa på morgonen är det bästa som finns

God eftermiddag!!




Kommentarer
Postat av: Marianne

jaha nu tappade jag mjölkpaketet... jaha

Jag ska testa det.

Klappa lite i händerna åt Theos klappningar från mig.

2009-03-23 @ 20:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0