Kolla 10 ggr till

Ibland är det halvsegt att få vissa tvångstankar.
Tex den när jag måste kolla på en person ett visst antal ggr.
Det hände idag när jag handlade mat. Jag fick en tvångis att få ögonkontakt med en tjej exakt 8 ggr. (Ganska svårt vill jag lova för varje gång jag spände ögonen i henne så undvek hon mig mer.)
Men jag gömde mig bakom äggen och hoppade spontant fram för ett nytt försök.
Skitjobbigt.
Det tar hundra år att handla.
Några andra tvångstankar som ofta kommer är att jag måste snudda vid en persons arm på bussen. Kanske 4-6 ggr.
Det blir också lätt en konstig stämning.
Märker dock ett mönster.
När jag är riktigt trött och halvt ostabil.
Det är då det är som värst.
Livsfarligt när jag får den att jag ska köra om en persons cykel i hög hastighet i en enkelriktad tunnel.
Speciellt när jag helst ska göra det fyra ggr om.

Våran helg var fin.
Lördagsshopping med min mor.
Vi kunde dock inte enas om vilket plagg som passade på Theos dop så det blev inget av det.
Mamma tyckte Mickey Mouse-klänning
Jag röstade för tubtopp-klänning och klackisar.
(Det får bli ett mellanting.)
Förresten tycker jag det är grymt jobbigt när försäljnings-tanter i affärer hoppar på en och vill sälja.
Jag är för svag för det.
Jag säger alltid, ja den kan jag ta, ja den blir bra, varpå tanten blir överlycklig för att hon ska sälja för flera tusen.
Sen får jag panik i hytten, börjar svettas och planerar en flykt. (Utan den vårblommiga puffklänningen i turkost och syren.)
Därför undviker jag mindre affärer.
Ifred i provhytten-Ja tack!!
På kvällen var vi barnfria och var på fest.
-Underbart mysigt-

Jag har varit grymt dålig på att fotografera.
Håll till godo med 2 kvällskort så länge så ska jag skärpa mig.


Kvällstjurig Theo


Theo pillar på linsen

GodKväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0