Sol i sinnet brun inne

Bloggpaus på ett par dagar.
Kan bli så över helgen, speciellt när det är 40 grader och det är svårt att andas.
Inspirationen går och gömmer sig och jag känner en överlevnadsinstinkt infinna sig.
I det här landet är det inte okej att säga att man inte gillar sommaren.
Här får man inte klaga på att man svettas eller att det är för varmt i lägenheten.
Det är FÖRBJUDET.
Istället ska man gå och vara tacksam över de få soldagar vi har, gå runt och vara en livsnjutare och känna alla problem
ramla av en.
Härligt för dom som känner den känslan.
Jag är inte med i den klubben.
Så långt tillbaks jag kan minnas så har jag alltid mått lite dåligt när sommaren knackar på dörren, våren är otroligt
välkommen men sommaren kommer lite som en oinbjuden gäst.
Trycker sig in i ens hem i kropp och förväntar sig att man tacksamt ska bjuda på saft och bullar.
Skönt att du äntligen är här, VÄLKOMMEN, stanna gärna riiiktigt länge, du är min favvo.
Det skulle jag säga till våren men sommaren skulle mer få en sån här;
Tjena, ta en bulle fort som f** och stick sen.
Det är inte många som förstår mig i detta.
Men så är det, jag mår helt enkelt inte bra på sommaren.
Sen kommer ju kvällarna och jag vaknar ur min koma, på kvällarna skiner jag och kan inte tänka mig ett bättre
ställe på jorden. Fantastiska, älskade, härliga sommarkvällar.
Heta sommardagar-nej tack
Ljumma sommarkvällar-ja tack
Jag startar en klubb, än så länge har jag nog två medlemmar. (Karin?)

Idag firar vi ju mammornas dag.
Det här är min grattishälsning till er,

Ofta känner jag att jag skulle vilja ringa upp alla mammor som kämpar för att få livet att gå ihop.
Kämpar för att dagen ska bli bra, tider att passa, dagis, jobb, skola och eftermiddagsaktiviteter.
Kämpar för att få maten på borden, hinna vara fru och pedag. mamma.
Försöker hitta svar till sina frågandes små barn som vill lära sig allt i livet.
Försöker vägleda sina tonåringar som är vilse i den stora djungeln som kallas livet.
Kämpar för att hitta ett sätt att inte oroa sig i bitar över hurvida man är en god mor eller inte, att inte bli tokig av bara tanken att det skulle hända ens barn nått.
Er mammor som snyter näsor, sätter plåster på såriga knän, blåser bort det onda, läser favvosagan om o om igen, kysser ömt på svettiga på barnpannor, leker lekar fastän tröttheten värker ut i tårna, löser syskonbråk, städar upp en miljon leksaker om dagen, tar tidiga mornar och sena kvällar.
Ni som tröstar, älskar och gläds mer era änglar.
Till er skulle jag vilja säga;
Ni är världens bästa mammor.
Kärlek till er o Grattis på morsdag!!


Fredagsmys med Anna o Stina






Dop i lördags för lilla Tilda


Min lilla prins




Tokmysigt med kvällsgrillning


Pia o Tilda


Mumma



Dom spontana bilderna är bäst, eller....

Nu väntar soffhäng.

Godnatt!!


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Emmamunk!



Din hyllning till alla mammor är magnifik!



Den bör publiceras!



Hälsar

Pappamunk

2009-06-01 @ 20:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0