Svininfluensalinjen

Idag kunde jag nog säga till mig själv att det är ganska givet att jag har stressmage och inget annat.
Har känt mig lugn hela dagen, haft det fantastiskt mysigt och inte varit arg eller ledsen en enda gång.
Ingen magvärk.
Simsallabim.

På eftermiddagen ringde dock Erik och meddelade eventuell svininfluensa.
-Magattack-
Tydligen hade någon blivit snuvig efter att ha varit utomlands.
Vi glömde dock kolla att det inte påträffats ett enda svininfluensa-fall i det landet.
Jag hann ringa många samtal innan den insikten.
Efter att ha tjatat på tanten på sjukvårdsupplysningen så fick jag tipset om att ringa till svininflensa-linjen.
(Den finns på riktigt.)
Det gjorde jag efter att ha trott att det var ett skämt och frågade 100 frågor på en gång. Bla om killen på andra sidan linjen tyckte att jag skulle släppa in E på en vecka eller så.
Jag menar borde inte han sitta i en såndär plastbubbla etag nu?
Tyckte att personalen på svininfluensa-linjen var sådär pålästa faktiskt.
Han läste rakt upp och ner från ett papper, det hördes tydligt.
Jag frågade; "Hur ska man undvika smittan?"
Svar; (Väldigt entonigt och stelt) "Udvik att byta saliv med den smittade samt inte stå för nära när den smittade i fråga nyser. Om du skulle nysa själv använd en pappersnäsduk (viktigt) samt undvik nysa på någon annan."
Tack för infon.
Därefter väntade jag bara in att bli sjuk jag med. Ända tills vi fick info om det o-smittade landet.
-Drama-


Theo och Stina softar i soffan






 Lunch med Pia och Tilda


  och Anna


Mumma lunch (förutom Theos mat nere i hörnet)


Tildas första åktur-sötis

Lite fler bilder från skogspromenaden i fredags.
Kort tagna av den lite mer erfarna fotografen Christer.
Tack!!


Underbart


Puss på mamma









Nu laddar jag återigen för DesperateHousewifes.
-Lycka-

GodKväll!!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0