VG i gympa

Att Erik åkte halv sju imorse för att bila ner till Gbg o friviligt springa 2 mil kändes sådär.
Sådär därför att jag själv aldrig ens skulle komma på tanken.
Inte ens mot betalning.
Jag var en mästare på att komma på ursäkter att slippa gymnastiken i skolan.
Jag skulle kunna skriva en bok fylld med bara ursäkter.
Skulle jag vara gympalärare idag (troligt) så skulle jag inte gå på en enda ursäkt. Dom är så otroligt genomskinliga.
Den där när man skulle vara halt var lite småjobbig för man hade ju inte lust att vara det hela dagen.
Då fick man vara som en hök för att upptäcka om LasseGympa sprang förbi.
Jag brukade muta kokosbollstjejen att hålla utkik i ubyte mot 2 kokosbollar.
Smart.
På gymnasiet blev det svårare och svårare tycker jag.
Så svårt att vi inte längre kunde övertyga läraren.
Då skrev vi lappar.
La dom fort som tusan inne på deras kontor och sprang för livet.
"Hej gympaläraren, jag har ryggproblem (Maria också), det har vi haft
sen vi var små. Vi får inte göra några hastiga rörelser.
Vi går en lååång promenad istället.
Sjuksyster kan intyga vid behov.
Samt ryggkirurgen.
MVH från;
Emma o Maria."
Det där med ryggkirurgen tyckte vi var smart. Jag menar vem kan sätta sig emot en kirurg?!
Såhär i efterhand känns det halvsmart.
Förvånade också att vi fick G.
(I allafall jag.)
Nej, ingen gympatjej här inte.
Medans Erik lätt springer en mil eller två så skryter jag en vecka om jag gått ända till Norr och tillbaks.
Men självklart (som med allt annat) har jag även fått ett intensivryck även med träningen.
Under en period tränade jag så intensivt att jag tillslut fick skador som det tog flera år att hämta sig ifrån.
Lagom är bäst kanske skulle vara något för mig.
Jag nöjer mig nuförtiden med den träning jag får av att bära på en 13-kilos tung bebis (Är bara tränad på vänsterarmen dock,) och en promenad på landet nån gång i sommar.
Så vi lär inte ses i löparspåret.

Annars så planerar jag dopofest för fullt.
Tänkte spendera lördagen med min andra familj. (Familjen Lennermark.) och kanske gå
och titta på kossor.
Jajjemän, en skön lördag.


Världens bästa kusingäng

Häromdagen var jag fyrabarns-mamma.
Jag märkte då att jag inte var en konfliktlösare.
Mutor flög vilt i luften.
Mysigt var det i allafall.

GodFörmiddag!!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha! Hoppas att det går bra för Erik. Ni kommer bli värsta sportfamiljen tror jag. till och med du! :P ska vi inte åka Tjejvasan i år du och jag? pussss

2009-05-16 @ 11:00:12
URL: http://frokendesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0