En belöning tack!!

Det finns ju människor som inte tycker att man ska belöna sig själv på olika sätt.
Jag har träffat många och det har varit lika underhållande för dom alla att sitta och kommentera alla mina brister.
Minst lika underhållande är det för mig att sitta och retas men det är ju en annan historia.
Jag har alltid jobbat liiiiite bättre om jag vet att det finns en liten belönig att få runt hörnet.
När jag sitter och pluggar tillexempel så måste räcker det gott med att jag vet att när jag läst färdigt får du en karamell eller en kall cola.....eller om du är duktig nu så får njuta ännu mer av fredagsmys.
Belöningar är ett måste i mitt liv alltså.
En kille sa en gång till mig att livet ska inte bestå av att man ska framkalla kickar, det ska komma av sig självt.
Jag funderade länge på vad den här killen kom från för värld, en tråkig sådan verkade det vara i allafall.
Vad vore livet utan rys-ryck över att man ska få en belöning?
Ganska tråkigt tycker jag...och framför allt väldigt händelseriktlöst.
Jag kan även lägga fram det såhär;
När T klockan fem stiger upp och jag med (inget större val) efter att man suttit uppe och pluggat sent...jag vet att kl. 07:15 går bussen till skolan, T skriker och kräver att antingen bli buren (han börjar bli vansinnigt tung nu och eftersom jag får träningsvärk av att bära hem kassar från Lidl är jag inget större fan av att bära honom) altternativt få 1. Ta ut alla mina smycken ur skåpen och lägga dom i olika lådor i lägenheten. 2. Få bada mina sminksvampar i handfatet. 3. Ha sällskap av mig i soffan och kolla på barntv som bara visar program om den den där stora röda hunden med identitetssvårigheter.....frukost ska fixas, väskor ska packas....osv så känns det faktiskt ganska så najs att man vet att när man kommer till skolan så packas mina belöningar upp.
Tack för det--dagen kan börja--på ett betydligt roligare sätt än utan belöningar.



Nu är min paus slut.
Tyvärr har jag en sån där dag då jag inte kan fokusera, det är inte bra.
Behöver fokusera.
Drömde om tentan inatt....en väldigt märklig dröm.
Kanske jag överdriver det hela lite, nervös är jag i allafall.
Jag har börjat gnissla tänder igen och fått tillbaka min magkatarr.
Lugna ner sig?
Ja tack.

Godmorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0