Ett skratt förlänger livet

Egentligen är det meningen att jag ska plugga nu, allt vad jag bara orkar men ikväll tog det bara stopp.
Från sju imorse till fem idag har jag varit i skolan, suttit på seminarium o 2 lååånga föreläsningar--där det krävdes godis, cola och tandpetare till ögonlocken för att hålla sig vaken.
Så ikväll får det f** i mig vara nog.
Till min stora glädje när jag började läsa till lärare var att jag upptäckte att jag skulle få hänga en hel del med kära Sara Ackeby.
Min dag började segt men när jag mötte upp med S vid lunch vände det snabbt.
Jag är helt övertygad om att ett skratt förlänger livet, om inte så ger det dig i allafall magmuskler och ett MYCKET mer energi.
När jag gick folkis så skrattade vi oss igenom hela dagarna, magmusklerna syndes dock inte eftersom Theo växte stadigt i magen men jag är säker på att det gav mig kraft till förlossningen.
Sara och jag kom idag fram till att det var ganska så bra att vi inte delade seminariegrupp utan bara föreläsningar. Vi har stort behov av att kommentera det minsta lilla någon säger men framförallt vill vi skratta--underbart. Energin sprider sig som en blixt genom kroppen och jag blir så mkt mer positiv av det.
SKRATTA, så mkt ni bara kan--livet känns lite enklare då.
Även om man inte alltid är omgiven av en skrattpolare så finns det andra sätt.
Sätt på en rolig film, kolla på gamla foton eller ring upp någon som får din dag att lysa upp.
Sara, det fick du min att göra idag--Tack för den.

Jaha, så ska man alltså skriva tenta nästa fredag.
Hur känns det?
Jo tack inte alls så bra.
En morot att klara det är ju dock att omtentan är samma dag som vi ska dra till Ullared.
Det finns ju alltså inte.
S tyckte dock att man skulle sjukanmäla sig den dagen för att göra omtenta nr 2 i juni istället--känns också lite konstigt faktiskt.

Jag har ju grymt svårt att motså min systerson Gurras bedjan att få föllamämotterhääääijm när jag hämtar T. Så igår blev det kusinträff.
Så himla underbart--Theo är sååå lycklig när han får vara med sina favvokussar.


Jagas är kul


Mostermys




Mera bus





Olle var en mkt bra klätterställning tyckte Theo

Nu väntar Desperate Housewifes och egentid, väger lite tyngre än tentaplugg.

GodKväll

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vill ju skratta med dig :)

2009-10-28 @ 18:12:40
URL: http://frokendesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0