Sköna söndag!

Ensamvarg är en bra beskrivning på mig--jag njuuuter av att krypa upp, var som helst och bara njuta av tysntaden. (Det sker ej så ofta dock.)
Men sen är det även så otroligt mysigt när lägenheten får besök....i soffan har Erik, hans bror mats o deras mamma krypit upp. Jag har tänt ljus och snart är det filmstund. (Fast först ska jag se när Kallafakta avslöjar vad snus innehåller, i hopp om att inte känna kärlek till det.)
Jag njuter då--kroppen är full av mys när soffan är full med människor som jag håller kär.
Jag anar många trötta blickar dock.
Gårdagskvällen var grymt lyxig, mysig och ja....skön helt enkelt.
När jag sitter på en resturang och tittar på personalen som jobbar kommer jag alltid att tänka på när jag begav mig till England för att jobba.
Fick plats på en resturang som behandlade sin personal som grisar, jag grät varje gång jag skulle jobba och kämpade mig genom dagarna.
Hjälp alltså, jag hade ingen aning om vad det var i all mat eller vilket vin som passade till vad.
För hur i hela friden skulle jag veta?
Jag hittade på helt enkelt, hade långa samtal om hur smaklökarna dansade av de olika vinerna som jag knappt kunde uttala namnet på. På engelska dessutom....lite halvimpad av mig själv faktiskt.
Allt känns lite luddigt från den där tiden, hur klarade jag egentligen av det, jag som knappt kan prata engelska idag.
Härom kvällen så stoppade en bil mig, mitt på övergångsstället och frågade på det främmande språket vilket håll som konserthuset låg åt.
Jag blev så nervös att jag tappade framljuset, stoppade trafiken eftersom det blev rött, halvskrek åt bilen att jag "has to bycykkle becauuuse i need to go"...konstig mening. Men det funkade--han ville inte längre ha min hjälp.
Hoppas det sprids vidare.....fråga inte mig om hjälp på det konstiga språket tack!!

Söndagen har jag annars spenderat med att försöka plugga med degig hjärna, hängt med farbror Mats och startat många olika projekt med min son.
Det gör jag ibland, då startar jag alla projekt samtidigt.
Vi ska baka, måla händer och fötter blå och göra avtryck på papper, måla med vattenfärg, organisera om i hans lekrum, och allt annat man kan komma på.
Det slutar nästan alltid med kaos.
Jag blir arg, T skriker och det blir ännu stökigare än innan.
F**k.....jag som bara vill vara en pedagogisk mamma.


Tog kort på min förrätt....mumma


Erik med kusin Maria


Svärmor



Kvällens egokort


Födelsedagsbarnet


Söndagsmys med farbror Mats


Blåbärs-frossa

Imorgon ska jag återigen förenas med universitets kära salar.
Hej och tack till praktiken.

GodKväll!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0